Firmy Lenovo i Nutanix poinformowały dziś o zawarciu strategicznego partnerstwa, którego celem jest opracowywanie, marketing i sprzedaż nowej rodziny urządzeń hiperkonwergentnych Lenovo działających z oprogramowaniem Nutanix. Połączenie pamięci masowej, serwera i usług wirtualizacji w zintegrowanym urządzeniu umożliwiającym skalowanie w poziomie może uprościć zarządzanie centrum danych i zapewnić znaczne oszczędności w budżecie IT. Obie firmy pragną oferować klientom hiperkonwergentną architekturę — atrakcyjną alternatywę dla usług chmury publicznej, dzięki której działy IT mogą koncentrować się na aplikacjach oraz usługach zwiększających możliwości i sprawność działania swoich firm.

Urządzenia hiperkonwergentne łączą w sobie platformy serwerowe o wysokiej niezawodności z najnowocześniejszym oprogramowaniem i umożliwiają budowę prywatnych centrów danych chmury, które dorównują chmurom publicznym pod względem sprawności, skalowalności i możliwości cząstkowego wykorzystywania. Porozumienie o współpracy umożliwia Lenovo dalsze zaangażowanie w innowacyjność i inżynierię światowej klasy, a także w realizację wizji ewolucji sfery IT w najbliższym dziesięcioleciu. Globalny zasięg Lenovo, między innymi w krajach szybko rozwijających się — takich jak Chiny, ułatwi partnerom szybkie wejście na rynek w najważniejszych segmentach branży.

Obie firmy będą oferować nową rodzinę urządzeń hiperkonwergentnych wykorzystujących przodujące w branży systemy korporacyjne Lenovo, które zajmują pierwsze miejsce pod względem zadowolenia klientów i niezawodności, oraz nagradzane oprogramowanie Nutanix. Wspólne rozwiązanie, w którym zastosowano kilka najnowszych technologii firmy Intel, będzie obsługiwać efektywniej i z większą skalowalnością niemal wszystkie obciążenia, w tym aplikacje korporacyjne, bazy danych, zwirtualizowane desktopy oraz aplikacje do analizy big data.

Aby wykorzystać szybko rosnące zapotrzebowanie na platformy hiperkonwergentne, Lenovo inwestuje znaczne środki w rozwój specjalnego, kompetentnego, globalnego zespołu handlowego. Wspólne rozwiązanie będzie też sprzedawane przez partnerów handlowych Lenovo na calym świecie oraz zespoły handlowe firmy zajmujące się produktami dla przedsiębiorstw. Lenovo i Nutanix planują też znaczne inwestycje w konstrukcję i rozwój tej platformy oraz inicjatywy dynamicznego wchodzenia na rynek.

źródło: Lenovo

Kan