Lenovo bada wszelkie możliwości, by pomóc użytkownikom zaniepokojonym kwestią oprogramowania Superfish. Dzisiaj podjęte zostały dwa dodatkowe działania – głosi oświadczenie Lenovo:

    1. Oprócz dostępnej na naszych stronach internetowych instrukcji ręcznego usuwania tego oprogramowania, udostępniliśmy także automatyczne narzędzie do usuwania zarówno oprogramowania, jak i certyfikatu. Narzędzie to jest dostępne tutaj: http://support.lenovo.com/us/en/product_security/superfish_uninstall

    2. Współpracujemy z firmami McAfee i Microsoft nad kwarantanną lub usunięciem oprogramowania i certyfikatu Superfish przy użyciu przodujących w branży narzędzi, i technologii tych firm. Działania te już się rozpoczęły i spowodują automatyczne usunięcie tej luki w zabezpieczeniach nawet na komputerach użytkowników, którzy nie wiedzą jeszcze o tym problemie.

Na podstawie zażaleń użytkowników, w styczniu zaprzestaliśmy fabrycznego instalowania oprogramowania Superfish i zablokowaliśmy jego połączenia z serwerem. Jednak dopiero wczoraj dowiedzieliśmy się o potencjalnej luce w zabezpieczeniach. Obecnie koncentrujemy się na jej usunięciu.

Bazując na naszej najnowszej wiedzy, od wczorajszego dnia działamy szybko i zdecydowanie. Choć problem ten w żaden sposób nie dotyczy notebooków ThinkPad, tabletów, komputerów stacjonarnych i smartfonów ani przeznaczonych dla przedsiębiorstw serwerów, i urządzeń pamięci masowej, uważamy, że informacja ta powinna dotrzeć do wszystkich klientów Lenovo. Przepraszamy, jeżeli nasi użytkownicy poczuli się zaniepokojeni z jakiegokolwiek powodu. Wyciągamy wnioski z własnych doświadczeń i staramy się doskonalić na ich podstawie. Będziemy nadal ułatwiać klientom usuwanie tego oprogramowania i zagrożonych certyfikatów oraz umożliwiać im dalsze korzystanie z naszych produktów w poczuciu pewności, jakiej zasadnie oczekują.

źródło: Lenovo

Kan