Jesteś tutaj:-, Lenovo, Newsy, Rynek-Rekordowy kwartał Lenovo

Rekordowy kwartał Lenovo

Grupa Lenovo poinformowała dzisiaj o swoich wynikach za trzeci kwartał roku finansowego zakończony 31 grudnia 2012 r. Był to najlepszy kwartał w historii firmy Lenovo, która nadal wyprzedzała rynek we wszystkich regionach, odnotowując rekordową sprzedaż, dochód przed opodatkowaniem i zyski. Firma Lenovo kontynuowała starania o zajęcie pozycji czołowego producenta komputerów PC i nowego globalnego lidera w dziedzinie urządzeń PC Plus, osiągając po raz kolejny rekordowe wyniki sprzedaży kwartalnej w wysokości 9,4 mld USD, co stanowi wzrost o 12% w ujęciu rok do roku.

Lenovo jest najszybciej rozwijającym się dużym producentem komputerów PC już od 13 kwartałów z rzędu. Firma IDC uznała ponadto Lenovo za trzeciego w skali światowej producenta „inteligentnych urządzeń łączących się z siecią”, takich jak tablety, komputery PC i smartfony. Jednocześnie firma Lenovo odnotowała kolejny rekordowy kwartał pod względem dochodu przed opodatkowaniem, który wyniósł 246 milionów USD. Dowiodła tym samym, że wzrost dochodów jest możliwy również w okresie tak dynamicznego wzrostu.

Dochody Lenovo za trzeci kwartał również okazały się rekordowe i wyniosły 205 milionów USD, co stanowi wzrost o 34% w ciągu ostatniego roku. Marża brutto wyniosła 11,8%. Zysk brutto za trzeci kwartał roku finansowego wzrósł w ujęciu rok do roku o 15% do 1,1 miliarda USD, a zysk operacyjny w tym okresie wyniósł 243 miliony USD, co stanowi wzrost o 26% w ujęciu rok do roku. Podstawowy zysk na akcję w trzecim kwartale roku finansowego wyniósł 1,99 centa USA, czyli 15,42 centa hongkońskiego. Rezerwy gotówkowe netto na dzień 31 grudnia 2012 r. wyniosły łącznie 4,2 miliarda USD.

W dalszym ciągu sprawdza się realizowana przez firmę strategia ochrony i ataku (ochrony zysków w postaci globalnej produkcji komputerów PC dla użytkowników indywidualnych oraz działalności na rynku chińskim, a jednocześnie ataku na trzy obszary dynamicznego wzrostu — rynki wschodzące, globalny rynek konsumencki i produkty PC Plus, takie jak smartfony, tablety i inteligentne telewizory). W tym kwartale działy prowadzące „atak” przyniosły firmie 50% przychodów. Stanowi to znaczny wzrost od poziomu sprzed czterech lat, gdy firma rozpoczęła realizację tej strategii, a przychody z tych działów składały się na 32%. Kolejnym świadectwem stabilności firmy są wyniki Grupy Mobilnego Internetu i Cyfrowego domu (Mobile Internet and Digital Home, MIDH) oferującej smartfony, tablety i telewizory inteligentne. W tym kwartale grupa pobiła rekord, osiągając 11% przychodów całej firmy, co stanowi wzrost o 77% w ujęciu rok do roku. Ponadto po raz pierwszy rentownością może pochwalić się dział smartfonów w Chinach.

W trzecim kwartale roku finansowego dostawy komputerów PC Lenovo wzrosły o 7,9%, zapewniając firmie rekordowy udział w rynku na poziomie 15,9%*, pomimo trudnej sytuacji gospodarczej, w której cały rynek odnotował spadek 7,8% w ujęciu rok do roku. Już 15. kwartał z rzędu firma rozwijała się szybciej niż branża. Grupa Lenovo odnotowała wzrost udziału rynkowego w każdym regionie, w każdej kategorii produktowej oraz w każdym segmencie klientów.

Głównym czynnikiem sukcesu firmy jest wzrost organiczny, ale akcjonariuszom warto przypomnieć o finalizacji przez Lenovo spółek joint venture i przejęć zapowiedzianych w poprzednich dwóch kwartałach. Są to między innymi strategiczne partnerstwo z EMC obejmujące spółkę joint venture z działem EMC Iomega, przejęcie CCE, czołowej firmy z branży PC+ w Brazylii, a także przejęcie Stoneware — amerykańskiej firmy z branży usług w chmurze. Firma informuje także, że integracja wszystkich fuzji i przejęć zapowiedzianych w ciągu ostatnich trzech lat postępuje pomyślnie, a w wielu przypadkach nawet szybciej, niż to zakładano w planach.

Firma Lenovo dokonała niedawno reorganizacji swoich działów rozwoju produktów oraz łańcucha dostaw, tworząc dwie nowe grupy: Lenovo Business Group, która będzie się koncentrować na masowej produkcji komputerów PC oraz urządzeń do mobilnego korzystania z Internetu i produktów cyfrowych, a także Think Business Group, która będzie oferować wymagającym konsumentom oraz przedsiębiorstwom produkty marki Think. Obecnie firma Lenovo jest dwa razy większa i dużo bardziej zróżnicowana niż dwa lata temu, gdy powstała jej dotychczasowa struktura. Doskonale wspierała ona działalność Lenovo, gdy firma koncentrowała się przede wszystkim na rynku PC w Chinach oraz globalnym rynku PC dla biznesu. Obecnie firma zajmuje mocną pozycję na światowych rynkach urządzeń konsumenckich i mobilnych oraz na rynkach wschodzących. W związku z tym z wyprzedzeniem zainicjowano zmianę, mającą na celu dalsze stymulowanie wyników działalności w tym zakresie, wyprzedzanie oczekiwań klientów, a jednocześnie sprzyjanie szybkości, elastyczności i innowacyjności.

Na niedawno zakończonym pokazie Consumer Electronics Show (CES) w Las Vegas firma Lenovo po raz kolejny wykazała się innowacyjnością stanowiącą jej przewagę konkurencyjną i czynnik przyszłego wzrostu. Firmę wyróżniono na CES rekordową liczbą 50 nagród, w tym kilkoma nagrodami za najlepszy produkt na pokazie. Na imponującą ofertę innowacyjnych produktów złożyły się między innymi IdeaCentre Horizon — 27-calowy komputer stołowy, ThinkPad Helix — najnowszy rozkładany notebook Lenovo dla użytkowników biznesowych, a także smartfon K900 z procesorem Intel. Wszystkie te urządzenia z pewnością będą cieszyć się popytem wśród klientów i przyczynią się do dalszego wzrostu wyników Lenovo.

Dzięki pomyślnej realizacji strategii ochrony i ataku firma Lenovo uzyskała w minionym kwartale nie tylko rekordowe przychody, zyski i udział w globalnym rynku PC, ale także odnotowała niezwykle wysoki wzrost działów odpowiedzialnych za smartfony i tablety. Co więcej, rentowna stała się nasza ogólnoświatowa działalność w segmencie tabletów, a także sprzedaż smartfonów w Chinach” — powiedział Yang Yuanqing, prezes i dyrektor naczelny Lenovo Group. „Przechodzimy do epoki PC Plus, a firma Lenovo zbudowała już jej solidne fundamenty. Nowa struktura przeniesie naszą zróżnicowaną działalność na nowy poziom. Jesteśmy przekonani, że możemy odnieść sukces dzięki zróżnicowaniu i zostaniemy liderami pod względem innowacyjności w epoce PC Plus”.

PRZEGLĄD GEOGRAFICZNY

  • Chiński oddział firmy Lenovo w trzecim kwartale roku finansowego wypracował sprzedaż skonsolidowaną na poziomie 4,1 mld USD, co oznacza wzrost o 17% rok do roku i stanowi 43% światowej sprzedaży firmy. Strategia PC Plus przyniosła Lenovo w Chinach wyjątkowo wysokie wyniki: wzrost przychodów grupy MIDH o 83% oraz 22-procentowy udział w przychodach firmy w Chinach. Ważnym kamieniem milowym dla firmy jest osiągnięcie po raz pierwszy rentowności przez dział smartfonów w Chinach. Firma Lenovo umocniła się na pierwszej pozycji na rynku PC w Chinach, będących największym na świecie rynkiem PC, zwiększając swój udział do 36,7%, co stanowi wzrost o 1,4 punktu procentowego w ujęciu rok do roku. Dostawy komputerów PC Lenovo w Chinach zwiększyły się w tym kwartale o dwa procent w ujęciu rok do roku, co oznacza znaczący wzrost w obliczu stagnacji na chińskim rynku PC, który odnotował dwuprocentowy spadek.
  • W regionie Azji i Pacyfiku oraz Ameryki Łacińskiej firma Lenovo uzyskała w trzecim kwartale roku finansowego udział w rynku na poziomie 11,3%, co stanowi nieznaczny wzrost w ujęciu rok do roku. Pomimo dziewięcioprocentowego spadku na całym rynku PC w ujęciu rok do roku firma zwiększyła swoje dostawy komputerów PC w tym regionie o cztery procent. Firma Lenovo utrzymała pozycję lidera wśród dostawców komputerów PC w Japonii. Łączna sprzedaż skonsolidowana w tym regionie wyniosła 1,7 miliarda USD i stanowiła 18% światowej sprzedaży firmy, a marża operacyjna utrzymywała się na rentownym poziomie.
  • Firma Lenovo w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki zwiększyła dostawy komputerów PC o 25,5% i została drugim pod względem wielkości dostawcą komputerów w tym regionie, mającym 11-procentowy udział w rynku, co stanowi wzrost o 3,2 punktu procentowego w ujęciu rok do roku. Był to pierwszy kwartał w historii, w którym firma zajęła drugie miejsce w tym regionie. Osiągnięciom tym nie przeszkodził ogólny spadek dostaw w branży w całym regionie o 11%. Sprzedaż skonsolidowana w trzecim kwartale wyniosła
    2,3 miliarda USD, co oznacza wzrost o 17% rok do roku oraz składa się na 25% łącznej światowej sprzedaży firmy.
  • Sprzedaż komputerów PC Lenovo w Ameryce Północnej w trzecim kwartale wzrosła o jedenaście procent w ujęciu rok do roku pomimo spadku na całym rynku o około siedem procent. W tej trudnej sytuacji firma zyskała 1,5 punktu procentowego i osiągnęła rekordowy udział w rynku USA na poziomie ośmiu procent. Sprzedaż skonsolidowana w trzecim kwartale wzrosła o osiem procent w ujęciu rok do roku do kwoty 1,3 mld USD i wyniosła 14% łącznej światowej sprzedaży firmy. Po raz pierwszy w Ameryce Północnej firma Lenovo znacząca weszła w segment wysokiej klasy urządzeń konsumenckich. Osiągnęła duży udział w sprzedaży notebooków rozkładanych z systemem Windows 8 — 30% na rynku urządzeń w cenie od 700 USD oraz 45% w segmencie od 900 USD.

PRZEGLĄD PRODUKTÓW

  • W trzecim kwartale roku finansowego dostawy notebooków Lenovo na świecie zwiększyły się o 9,5% rok do roku, dzięki czemu firma umocniła swoją pozycję o 2,6 punktu i osiągnęła udział w rynku notebooków na poziomie 15,8%. W całej branży sprzedaż notebooków w ujęciu rok do roku spadła o 8,6%. Notebooki Lenovo ponownie stanowiły najbardziej znaczącą pozycję w światowej sprzedaży firmy, generując 52% łącznych przychodów ze sprzedaży. Sprzedaż skonsolidowana notebooków Lenovo na całym świecie wzrosła w trzecim kwartale o osiem procent rok do roku, osiągając łącznie 4,8 miliarda USD. W trzecim kwartale firma Lenovo podbiła branżę, zapowiadając nową rodzinę rozkładanych notebooków dotykowych z systemem Windows 8: Yoga 11” i 13”, IdeaPad Lynx oraz ThinkPad Twist. Firma Lenovo zapowiedziała też wprowadzenie do oferty modelu ThinkPad X1 Carbon Touch, biznesowego Ultrabooka najwyższej klasy z dodaną obsługą dotykową, a także ThinkPad Twist — biznesowego urządzenia stanowiącego nowy pomysł na rozkładany tablet.
  • Sprzedaż skonsolidowana komputerów stacjonarnych Lenovo na świecie wzrosła w trzecim kwartale roku finansowego o jeden procent rok do roku, osiągając kwotę 2,8 miliarda USD i poziom 30% łącznych przychodów firmy ze sprzedaży. W trzecim kwartale dostawy komputerów stacjonarnych zrealizowane przez firmę na całym świecie zwiększyły się o 5,8% rok do roku, podczas gdy w całej światowej branży odnotowano 6,8-procentowy spadek. W rezultacie firma Lenovo po dodaniu 1,9 punktu w ujęciu rok do roku uzyskała rekordowo wysoki, 16,1-procentowy udział w rynku. W trzecim kwartale firma Lenovo zapowiedziała również nowy IdeaCentre Q190 — najmniejszy na świecie, w pełni funkcjonalny komputer stacjonarny, mierzący zaledwie 22 mm szerokości, a także najnowszą pozycję z serii C komputerów all-in-one (AIO), która wyróżnia się przystępną ceną, a jednocześnie wysoką wydajnością i funkcjami multimedialnymi zapewniającymi wciągającą rozrywkę.
  • Jako drugi producent smartfonów i tabletów w Chinach grupa Lenovo MIDH szybko rozwija swoją działalność. W trzecim kwartale roku finansowego odnotowała wzrost sprzedaży skonsolidowanej o 77% rok do roku do kwoty 998 milionów USD, co złożyło się na 11 procent łącznych przychodów firmy ze sprzedaży. Na rynku smartfonów w Chinach w trzecim kwartale roku finansowego firma Lenovo zyskała aż 4,7 punktu procentowego w ujęciu rok do roku, osiągając 12,3% udziału w rynku. W tym segmencie działalności firma uzyskała także rentowność. W trzecim kwartale firma Lenovo ogłosiła, że rozpocznie sprzedaż smartfonów w Rosji, a poprzednio zapowiedziała ją także w Indiach, Indonezji, na Filipinach i w Wietnamie. Te pięć krajów oraz Chiny składają się na 44% ludności świata i zapewniają Lenovo mocną pozycję handlową na tych ważnych rynkach wschodzących.

źródło: Lenovo

Kan

Autor |2013-01-31T15:17:48+01:0031 stycznia 2013 15:17|Kategorie: Finanse, Lenovo, Newsy, Rynek|Tagi: , , |2 komentarze

2 komentarze

  1. Petro 1 lutego 2013 w 08:05 - Odpowiedz

    Lenovo rośnie Nam na silnego gracza, bójcie się konkurenci 😉

  2. kutzzz 1 lutego 2013 w 11:20 - Odpowiedz

    Na pewno robi wrażenie tempo wzrostu sprzedaży, ale widać po tej marce, że naprawdę się stara po stronie designu i innowacji. Mają też całkiem silną markę i reputację jakościowego producenta – to wszystko składa się na te wyniki[url=http://www.kuzniewski.pl/k100,lenovo-ibm.html].[/url]

Zostaw komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

https://linebet-bangladesh.com/en/mobile