Użytkownicy iPhone XS i XS Max skarżyli się na problemy ze spowialnianiem swoich urządzeń. Producent przyznał się do problemu i za darmo wymienia  smartfony.

W sieci pojawiło się wiele skarg właścicieli iPhone o tym, że po braku aktywności w ciągu dziesięciu lub więcej sekund animacja ekranu zaczyna hamować przy próbie otwarcia ekranu wielozadaniowości. Pierwsze skargi pojawiły się jeszcze w październiku ubiegłego roku, a obecnie nasiliły się. Firma musiała zareagować na problem.

Niektórzy właściciele iPhone, w których wystąpił problem powiedzieli, że wymieniono im modele XS i XS Max na nowe w ramach gwarancji. Jednak w wyjątkowych przypadkach problem powrócił także w nowych urządzeniach  (nawet dwa razy u jednego użytkownika). Na razie nie wiadomo, jaki charakter ma ustarka: programowy lub sprzętowy (jako przyczyny podaje się problemy z ekranem OLED lub trybem A12 Bionic Deep Sleep). iPhone XR lub iPhone X 2017 roku nie mają takiego problemu.

Według anonimowych źródeł w Apple, urządzenia nie były prawidłowo skalibrowane. Jak dokładnie objawia się problem, można  zobaczyć na filmiku powyżej. Użytkownicy donoszą, że na pierwszy rzut oka problem jest mały, ale z czasem zaczyna być bardzo irytujący. Miejmy nadzieję, że rozwiązanie pojawi się w przyszłej aktualizacji iOS.