Podczas Forum „Human-Car-Road Industry Collaboration”, zorganizowanego przez C-V2X Cooperative Ecosphere, 13 chińskich producentów aut ogłosiło swoje plany produkcyjne. Zadeklarowali oni jednocześnie, że od 2020 roku będą masowo produkować samochody korzystające z systemu komunikacji C-V2X dostarczanego przez Huawei, który pozwala na automatyczną współpracę różnego typu pojazdów uczestniczących w ruchu miejskim oraz komunikację z otoczeniem.

 

Celem inicjatywy 13 producentów samochodów – SAIC, FAW, Dongfeng, Changan, BAIC, GAC, BYD, Great Wall, Jianghuai, Southeast, Zotye, Jiangling i Yutongjest zarówno rozpowszechnienie w Chinach technologii C-V2X, jak i promowanie inwestycji w infrastrukturę drogową.

Należy zaznaczyć, że do osiągnięcia lepszej współpracy między pojazdami i infrastrukturą drogową, konieczne do spełnienia są dwa warunki. Pierwszy to zwiększenie rozpowszechnienia modułu C-V2X w pojazdach, a drugi to rozmieszczenie wystarczającej liczby urządzeń przydrożnych, aby objąć nimi określony obszar lub nawet całe miasto. Tylko w ten sposób konsumenci mogą realnie odczuć przyjemność z płynnej i bezpiecznej jazdy, jaką daje inteligentna sieć. Obecnie chiński przemysł C-V2X rozwija się bardzo szybko. Łącznie prowadzonych jest ponad 20 projektów z tego obszaru, w tym kontynuowana jest budowa strefy demonstracji zastosowań na poziomie miasta Wuxi oraz rozbudowa pierwszej chińskiej inteligentnej autostrady. Stąd też wymagana jest masowa produkcja samochodów z modułem C-V2X.

 

Lu Xiaofeng, dyrektor generalny linii produktów Huawei C-V2X, powiedział: – Huawei aktywnie promuje standardy i środowisko przemysłowe oparte na technologii C-V2X. Jesteśmy też gotowi do dalszej współpracy z naszymi partnerami, aby rozwijać ten przemysł.