Huawei, globalny dostawca technologii ICT, ogłosił wyniki biznesowe Consumer Business Group (CBG) za I półrocze 2015 r. W tym okresie CBG odnotowała dynamiczny rozwój, osiągając imponujący wzrost na poziomie 69% względem zeszłego roku i generując łączny przychód o wartości 9,09 mld dolarów. W I półroczu 2015 r. przychody ze sprzedaży detalicznej wyniosły 32% całkowitego przychodu spółki Huawei Technologies, odnotowując 87% wzrost i osiągając wartość 7,23 mld dolarów; w tym samym okresie 2014 r. udział CBG w dochodzie firmy stanowił 24%.

Dynamiczny rozwój firmy jest następstwem dalszego wdrażania strategii zakładającej skoncentrowanie się na sprzedaży produktów wysokiej jakości. Dzięki temu, moglismy zwiększyć nasze prognozy zysków na 2015 r. z 16 do 20 mld dolarów.” – powiedział Richard Yu, Dyrektor Generalny Huawei Consumer BG. „Tak spektakularny, szybki wzrost jest efektem przywiązania Huawei Consumer BG do rozpoznawania i zaspokajania oczekiwań klientów, poprzez dostarczanie im urządzeń powstałych na bazie innowacyjnych technologii i doskonałego oprogramowania. Z naszą konsekwencją i ogromnymi inwestycjami w badania i rozwój, Huawei w dalszej perspektywie ma stać się jednym z kluczowych graczy na tym rynku.”

Dynamika sprzedaży smartfonów Huawei znacznie wyższa niż średnia dynamika rynkowa
W pierwszym półroczu 2015 r. całkowita wielkość dostaw smartfonów Huawei Consumer BG wyniosła 48,2 mln, wykazując 39% wzrost w stosunku do ubiegłego roku, podczas gdy globalny rynek wspomnianych urządzeń zanotował w tym okresie wzrost zaledwie o 7%. Wielkość dostaw urządzeń Huawei z segmentów średniego i premium (mid-to-high end) wzrosła o 70% względem poprzedniego roku, osiągając poziom 31% całkowitej wielkości globalnych dostaw smartfonów i stanowiąc 42,9% całości przychodów firmy. Przychód ze sprzedaży urządzeń średniej-wyższej klasy wzrósł o 388%, podczas gdy przychód z tej kategorii stanowił 44% całkowitego dochodu.

Szybki wzrost przychodów w różnych regionach świata

Globalna strategia Huawei pozwala kontynuować stabilny wzrost zarówno w Chinach jak i na rynkach zagranicznych. Przychody Huawei w Chinach wzrosły o 124% względem 2014 r., podczas gdy w niektórych regionach odnotowano zwiększenie przychodów o 40%. Europa Zachodnia, Europa Północno-Wschodnia,Południowy Pacyfik, Afryka Północna i Bliski Wschód odnotowały wzrost przychodu względem zeszłego roku odpowiednio o 45%, 54%, 41%, 164% i 48%. Wartość wysyłek smartfonów Huawei klasy premium, we Włoszech i Hiszpanii wzrosła odpowiednio o 293% i 448% względem roku 2014. Według GFK, udział Huawei w globalnym rynku smartfonów stale rósł w pierwszym kwartale 2015 roku, odnotowując 6,7% wzrostu w styczniu, 7,1% w lutym, 7,8% w marcu, 8,1% w kwietniu i 8,8% w maju.
Według badań GFK firma Huawei ma wyższe udziały niż Samsung i Apple na rynku chińskim odnotowując odpowiednio poziom 12,9%, 13,6%, 14,1% i 15,2% udziałów w marcu, kwietniu, maju i czerwcu br. Poza granicami Chin – w Hiszpanii i Włoszech – Huawei posiada odpowiednio 24% i 20% udziału w rynku.

Sprzedaż flagowych smartfonów Huawei przekracza poziom 5 milionów egzemplarzy
W pierwszym półroczu, wartość wysyłek flagowego smartfona Huawei Mate7 przekroczyła poziom 5 mln egzemplarzy. Urządzenie jest dystrybuowane w ponad 100 krajach, miedzy innymi w Chinach, krajach Europy Zachodniej, na Bliskim Wschodzie. Podobnie model P7 osiągnął poziom sprzedaży 7 mln sztuk i jest dostępny w ponad 100 krajach. Najnowszy flagowiec Huawei P8, w przeciągu pierwszych dwóch miesięcy od premiery obecny jest na 52 rynkach i sprzedał się w ponad milionowym nakładzie.

W maju 2015 r., firma Huawei pojawiła się w zestawieniu przygotowanym przez BrandZ – stu najlepszych marek 2015 r., plasując się na 16 pozycji w kategorii „technologia i nauka”, z wartością firmy przekraczająca 15,335 miliardów dolarów. Ponadto wzrasta zainteresowanie marką w mediach społecznościowych.

Społeczność internetowa szacowana na czerwiec 2015 r. wynosi 6,8 miliona fanów. Oznacza to jej dynamiczny wzrost o 40% w porównaniu do roku poprzedzającego, a całkowita liczba wzmianek w Internecie wzrosła o 60%.

W drugiej połowie roku Huawei Consumer BG będzie wciąż wykorzystywać swoje doświadczenie w telekomunikacji koncentrując się na segmencie „Internetu rzeczy”. Producent skupia się na akcesoriach z serii wearables wprowadzając na rynek Huawei Watch W1, TalkBand N1 i B2.
Huawei dysponuje 16 centrami badawczymi, studiem odpowiedzialnym za design urządzeń – Aesthetic Research Center w Paryżu, ośrodkiem matematycznym w Rosji, centrum designu i kontroli jakości w Japonii, centrum oprogramowania w Indiach. Do 30 czerwca br. producent zgłosił aż 76,687 patentów z czego 18 000 dotyczy sprzętu.

źródło: Huawei

Kan