Huawei ma za sobą spektakularną pierwszą połowę 2014 roku. W ujęciu rok do roku sprzedaż jego smartfonów w tym czasie poszła w górę aż o 62%. Może dlatego, że producent zaczął bardziej skupiać się na high-endowych modelach.


W pierwszej połowie tego roku Huawei sprzedało na całym świecie 34,27 mln smartfonów. Cel firmy na ten rok to sprzedaż 80 milionów słuchawek, co oznacza że na półmetku został on osiągnięty w 43%.

A oto inne ciekawe dane: w pierwszym kwartale Huawei sprzedało 21 mln smartfonów, notując 85-procentowy wzrost sprzedaży w ujęciu rok do roku. W drugim kwartale firma zwiększyła sprzedaż o 275% na Bliskim Wschodzie oraz w Afryce, i aż o 550% w Ameryce Łacińskiej. Smartofny stanowiły 97% wszystkich sprzedanych urządzeń od Huawei.

logo huawei

Huawei spodziewa się, że 20% z 80 milionów smartfonów, jakie sprzeda w tym roku, będą stanowić high-endowe modele. W zeszłym roku odsetek ten wynosił 16%. Firma może jednak potrzebować większej liczby słuchawek z wysokiej półki, aby zwiększyć swój udział w rynku smartfonów, który wyniósł 4,7% po pierwszym kwartale. Ta liczba daje producentowi trzecią pozycję, daleko za Samsungiem (30,8%) oraz Apple (15,2%).

Źródło: Phone Arena

Sewix