HTC potwierdziło przejęcie byłego dyrektora ds. marketingu Samsunga, Paula Goldena. Człowiek ten pracował dla Koreańczyków w latach 2008-2012 i stoi za sukcesem marki Galaxy. Czy jego starania pozwolą HTC zaistnieć i osiągnąć wreszcie marketingowy sukces?


Trzeba jasno powiedzieć, że HTC nie ma szczęścia do marketingu. Choć produkuje świetnie wykonane, wydajne urządzenia z ciekawą, autorską okładką, nadal nie stanowi marki na którą czekają miliony i która sprzedaje miliony słuchawek na pniu. W przypadku Samsunga jest z goła inaczej – choć kolejne, plastikowe smartfony coraz mniej zaskakują, to cały świat wciąż z niecierpliwością na nie czeka. Nic dziwnego, skoro firma pompuje olbrzymie pieniądze w reklamę.

Ojcem sukcesu Samsunga jest między innymi Paul Golden, pracujący w firmie w latach jej największego, dynamicznego wzrostu. To dzięki niemu powstały reklamy pod hasłem „The Next Big Thing is Already Here”, rozpalające ponoć do czerwoności fanów produktów z nadgryzionym jabłuszkiem.


Teraz geniusz marketingu znalazł swoje miejsce w HTC, z którym zawarł na razie trzymiesięczny kontrakt i podlega bezpośrednio pod CEO firmy, Cher Wang. Niedawno Wang stwierdziła: „Mówiąc prawdę, nigdy nie myśleliśmy, że marketing jest aż tak istotny – i to był nasz duży błąd”. Od niedawna słuchawki HTC reklamują więc Robert Downey Jr. i Gary Oldman a po rozpoczęciu pracy przez Paula Goldena sprzedaż w HTC może wreszcie nabrać tempa.

Źródło: The Verge

Sewix