W sieci pojawiło się już mnóstwo analiz na temat potencjalnych przyczyn ostatnich spadków zysków tajwańskiego producenta. Jednym z najczęściej powtarzanych argumentów był kiepski marketing. HTC postanowiło coś z tym zrobić zatrudniając Benjamina Ho, który zastąpi dotychczasowego CMO – Johna Wanga.


Według portalu TheNextWeb Benjamin Ho piastował już podobne stanowisko w Motoroli oraz był odpowiedzialny (przez ostatnie 10 lat) za działania marketingowe jednego z tajwańskich operatorów komórkowych FarEasTone.

HTC ponoć posiada już nową strategię promocji swoich produktów o nazwie Marketing 2.0. Firma mogła przeznaczyć 2,4 mld dolarów na reklamę w bieżącym kwartale tego roku. Dla porównania Samsung poświęcił na ten cel aż 11 mld USD. Czy nowy szef marketingu sprosta wyzwaniu i przyczyni się do wypracowania przez HTC większych zysków niż do tej pory? Solidnym sprawdzianem będzie pierwszy i drugi kwartał następnego roku a szczególnie okres po przyszłorocznych technologicznych targach w Barcelonie.

Źródło: thenextweb.com

Kamil Kawczyński