Faktem jest, że obecne smartfony z jednej półki cenowej nie różnią się od siebie w znaczącym stopniu. Szczególnie kiedy weźmiemy pod uwagę, że producenci mogą wykorzystywać te same chipsety w swoich produktach.
Qualcomm, NVidia, Texas Instruments i ostatnio Samsung produkują układy, których wydajność jest bardzo zbliżona, więc aby mieć coś czego jeszcze nikt nie miał należy sięgnąć w innym kierunku – tam gdzie użytkownicy spędzają najwięcej czasu – w sieciach społecznościowych.


Dwa modele dostępne na rynku HTC Cha Cha i HTC Salsa oferowały dedykowany Facebookowi przycisk, dzięki któremu mogliśmy szybko udostępnić zdjęcie czy film oraz błyskawicznie uaktualnić swój profil – pisząc na tablicy.
Model, nad którym pracuje HTC może pójść jeszcze dalej – zintegrowanie kontaktów, multimediów, preferencji. Już teraz nakładka HTC Sense oferuje widżet FB, uaktualniany na bieżąco.

Po konferencji odnośnie Galaxy SIII mam wrażenie, że Samsung chce zrobić podobnie, nie chodzi o samego FB, ale o to, że nie ważne co smartfon potrafi robić, bo najczęściej potrafią to samo, ale o to jak to robi.
Jeżeli popyt na pełną integrację z największym portalem społecznościowym będzie wystarczająco wysoki – HTC może trafić w dziesiątkę.

Jarek Świerczewski