Jak wynika z raportu firmy Canalys, Android Wear nie może pochwalić się zbyt imponującymi wynikami sprzedaży. W ciągu 2014 roku sprzedano tylko 720 tysięcy urządzeń z tym systemem, co stanowi 16 % wszystkich inteligentnych gadżetów na rękę, które rozeszły się w tym okresie.

Od lewej: Motorola Moto 360, Asus Zen Watch, LG G Watch R oraz Sony SmartWatch 3
Od lewej: Motorola Moto 360, Asus Zen Watch, LG G Watch R oraz Sony SmartWatch 3

Choć nie znamy konkretnych liczb, najpopularniejszym smartwatchem zeszłego roku okazała się Motorola Moto 360, pomimo problemów z dostawami w IV kwartale. Z raportu wiemy również, że okrągły LG G Watch R sprzedawał się lepiej, niż kwadratowy G Watch. Na rynek trafił również Asus ZenWatch oraz Sony SmartWatch 3, ale niestety nie wiemy w jakich ilościach.


W każdym razie ludzie na razie nie oszaleli na punkcie smartwatchy oraz „inteligentnych” opasek. Niezależnie od obsługiwanego systemu, zdecydowana większość nie dostrzega potrzeby kupowania takiego gadżetu, więc maretingowcy powinni bardziej przyłożyć się do eksponowania jego praktycznych funkcji. Ciekawe, w jaki sposób sytuacja się zmieni, gdy na rynku pojawi się Apple Watch.

Źródło: Android Authority

Sewix