Blog to coraz powszechniejsze narzędzie komunikacji korporacyjnej i marketingowej. Czy blogi mogą stanowić narzędzie służące do budowania każdej marki we wszystkich grupach konsumenckich? Emporia z powodzeniem prowadzi dialog z Silver Group z wykorzystaniem nowoczesnych rozwiązań.
Seniorzy kojarzą się nam z osobami, które nie są zaznajomione z nowinkami technologicznymi. Ale czy tak rzeczywiście jest? Dojrzali internauci stanowią ciągle powiększająca się grupę wśród użytkowników internetu. W sieci szukają informacji, ale wykorzystują ją również do komunikacji z rodziną.
Dla aktywnych seniorów powstają serwisy internetowe, na których znajdują się artykuły z różnych dziedzin. Przedstawiciele Silver Group nie tylko szukają w sieci ciekawych tematów. Sami również chętnie dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem. Idealnym narzędziem do takiej komunikacji jest blog.
Firma emporia wykorzystała te tendencje i uruchomiła swojej ambasadorce, Jadwidze Ślawskiej-Szalewicz, stronę www.okiemjadwigi.pl. Założeniem było powstanie miejsca tworzonego przez seniorów dla seniorów. Pani Jadwiga samodzielnie prowadzi bloga i jest w pełni odpowiedzialna za wszystkie treści zamieszczane na stronie. Autorka dzieli się wspomnieniami ze swoich licznych podróży, przypomina sylwetki znanych sportowców, artystów i działaczy, których miała okazję poznać. Największą popularnością cieszą się jednak przepisy kulinarne.
Głównym celem bloga jest pokazanie, że osoby dojrzałe, mogą aktywnie spędzać czas na emeryturze i że technologia nie jest przywilejem zarezerwowanym wyłącznie dla młodzieży.
Tak jak w każdym wypadku, to czy blog może służyć jako narzędzie do budowania marki, zależy od jakości materiału. Pani Jadwiga tworzy treści, które są bliskie grupie docelowej firmy emporia. Wpisy związane z produktami mają charakter bardzo subtelny i pojawiają się sporadycznie, np. w kontekście imprez dla Seniorów, w których emporia bierze udział. Zarówno autorce jak i firmie, zależy na wiarygodności, dlatego na blogu jest informacja o tym, że pani Jadwiga jest ambasadorką marki.
Blog jako nowoczesny instrument komunikacji z konsumentami jest szybki i dobrze ukierunkowany, ponieważ trafia do tej kategorii odbiorców, na której zależy autorowi.
W przypadku www.okiemjadwigi.pl mamy do czynienia z blogiem przedstawiciela firmy, który nie promuje marki artykułami promocyjnymi, ale swoją osobą wspiera pewne postawy społeczne. Pani Jadwigi jest przykładem wszystkich wartości jakie wspiera emporia: aktywność, zaangażowanie, ciekawość świata. Całym swoim doświadczeniem potwierdza, że seniorzy nie muszą i nie powinni być cyfrowymi imigrantami.
Blog to bardzo ciekawe narzędzie marketingowe, które spełnia przede wszystkim cele wizerunkowe. Oprócz wykorzystania go w działaniach marketingowych może posłużyć, jako wstępny elemente budowania wirtualnej społeczności wokół danego tematu czy marki.
źródło: Emporia Telecom
Kan
Mój dziadek ma 88 lat i uwielbia buszować w necie. Nawet ma konto na portalach społecznościowych. 😛 A każdy dzień zaczyna od odpalenia kompa i przeglądnięcia kilku ulubionych stron. 😛
No to gratuluję . Pewnie łatwo się dogadujesz ze swoim dziadkiem.
Nie działa na nokie 5200 sprawdzone !!
@Stentor, dokładnie tak jest jak napisałeś. Dziadek mój jest po prostu wyjątkowy. Uwielbia „gwarę młodzieżową” i przy tym wszystkim jest szalenie otwarty na wszelkie nowości (w tym również a może przede wszystkim te związane z komputerami (oprogramowanie itd.) oraz co jest oczywiste i zrozumiałe z netem). Mało tego jest bardzo aktywnym użytkownikiem m.in. Skype, oraz Gównianego Gówna (nazwa Dziadka która dotyczy GG czyli Gadu-Gadu). Uważam, że nawet zaawansowany wiek nie jest żadną przeszkodą do tego by być aktywnym w necie. Dowodem jest mój Dziadek który zawsze i wszędzie powtarza, że „wnuki to dobra rzecz”… 😛