Jesteś tutaj:-, Newsy, Rynek-Emporia wychodzi naprzeciw potrzebom seniorów

Emporia wychodzi naprzeciw potrzebom seniorów

W dniu 16 marca w warszawskim hotelu Marriott odbyła się konferencja pt. „Potencjał Silver Group”. Grzegorz Możdżyński, Dyrektor Generalny emporia Telecom, przedstawił na niej sytuację dojrzałego klienta branży telekomunikacyjnej.

W Polsce jest ponad 5 mln emerytów, którzy mają określone potrzeby konsumenckie i stały dochód na ich realizowanie. Jednak przykładów produktów dedykowanych tyko do tej grupy jest w naszym kraju wciąż niewiele. W ostatnich latach sytuacja zaczęła się zmieniać pod wpływem samych seniorów, którzy coraz częściej są bardzo aktywni i mobilni, przez co wymuszają dostosowywanie ofert do swoich wymagań.

Jednym z produktów, który stał się pożądany w grupie konsumentów określanej mianem Silver jest telefon komórkowy. Pożądany nie tylko przez samych przedstawicieli tej grupy, ale również przez ich najbliższych, którzy chcą mieć kontakt z rodzicami i dziadkami. Niestety seniorzy często muszą mierzyć się ze skomplikowanymi urządzeniami, które nie tylko nie są pomocne, ale wręcz uniemożliwiają kontakt z bliskimi.

Emporia wychodzi naprzeciw potrzebom łatwej komunikacji. Projektując kolejne telefony, pracownicy firmy Emporia pamiętają o swoim głównym celu – ułatwiać użytkownikom kontakty z bliskimi.

Seniorów często określa się mianem cyfrowo-wykluczonych. Staramy się zminimalizować ich wyobcowanie w świecie nowoczesnych technologii. Aby pomóc im odnaleźć się w tych realiach, emporia stosuje proste rozwiązania, np. umieszczając przyciski prowadzące do najważniejszych funkcji telefonu na bokach jego obudowy, co ogromnie ułatwia korzystanie z telefonu bez potrzeby lawirowania w gąszczu opcji oprogramowania – mówił Grzegorz Możdżyński na konferencji.

Emporia na stałe współpracując ze swoją grupą docelową, opracowuje produkty intuicyjne o maksymalnie uproszczonej funkcjonalności. Proste nie oznacza jednak brzydkie. Produkt dla starszych konsumentów nie musi wyglądać jak artykuł ze sklepu medycznego. Seniorzy oczekują telefonu prostego w obsłudze, ale i o wysokiej jakości wykonania. Dlatego w 2010 roku firma wprowadziła na rynek telefon emporiaELEGANCE, który jest mniejszy niż wcześniejsze modele emporia. Pokrycie obudowy lakierem fortepianowym i dodanie elementu ze stali nierdzewnej pozwoliło stworzyć telefon o wyjątkowo atrakcyjnym wyglądzie, który od chwili debiutu zyskuje powszechną akceptację, co znajduje potwierdzenie między innymi w formie licznych nagród przyznawanych modelowi emporiaELEGANCE w wielu krajach Europy.

Posiadanie dobrego produktu to dopiero połowa sukcesu. Trzeba jeszcze zdobyć zaufanie grupy docelowej. – zauważył Grzegorz Możdżyński.

Nie jest to proste między innymi ze względu na brak zaufania seniorów do skomplikowanej technologii. Konieczna jest więc edukacja klientów i konsekwentna komunikacja biorąca pod uwagę potrzeby i styl życia dojrzałych konsumentów.

źródło: Emporia Telecom

Kan



Autor |2011-03-17T12:33:04+01:0017 marca 2011 12:33|Kategorie: Dla seniora, Newsy, Rynek|Tagi: , |1 komentarz

1 komenarz

  1. Bez przesady 17 marca 2011 w 16:03 - Odpowiedz

    Dobry produkt w kosmicznej cenie za trochę większy kalkulator.

Zostaw komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.