Apple oficjalnie zapowiedziało trzy odświeżone tablety na swojej stronie internetowej. Tym razem jednak firma nie robiła z premiery dużego show.
Dwa modele należą do serii Pro, a kolejny to modyfikacja podstawowego iPada. Ten ostatni jest najbardziej interesujący ze względu na zmiany konstrukcyjne i rezygnację z fizycznego przycisku Home.
iPad Pro
Główną nowością obu tabletów (11 i 12,9 cala) jest procesor M2, który jest też stosowany w najnowszych laptopach Apple. Układ zawiera 8 rdzeni CPU, 10 rdzeni GPU, a także posiada 16 rdzeni Neural Engine (do obsługi AI). Jak twierdzi Apple – moc procesora wzrosła do 15%, a moc grafiki do 35%.
Warianty tabletu z pamięcią 128/256/512 GB posiadają 8GB pamięci RAM, natomiast modele 1TB i 2TB mają 16GB pamięci. Jeszcze jedno: matryca Mini-LED, która oferuje szczytową jasność do 1600 nitów jest nadal jest dostępna tylko dla 12,9-calowego tabletu. Wariant 11-calowy ma zwykły panel IPS o jasności do 600 nitów. W obu jednostkach zastosowano technologię zapewniającą częstotliwość odświeżania wyświetlacza do 120 Hz.
Według Apple, gdy Pencil jest skierowany na wyświetlacz, sygnały emitowane przez jego końcówkę są wykrywane z odległości do 12 milimetrów. Procesor M2 pomaga szybciej interpretować te sygnały i określać pozycję Pencila w trzech wymiarach.
Co jeszcze powinniśmy wiedzieć? Ogólny design tabletów pozostaje w dużej mierze niezmieniony. Nie ma wycięcia typu Dynamic Island dla rozpoznawania twarzy Face ID, jak w ostatnim iPhone 14 Pro. Wszystkie czujniki ukryte są w bocznej ramce wyświetlaczy. Tylne kamery składają się z dwóch modułów, po 12 Mpx i 10 Mpx („widescreen”). Obok niego znajduje się czujnik LiDAR. Przednie czujniki to 12MP z funkcją Center Stage. Porty Thunderbolt 4 służą do ładowania i transferu danych, zachowano głośniki stereo (na każdym boku).
Dodatkowo tablety Apple zostały wyposażone w Wi-Fi 6E.
W Polsce 11-calowy tablet dostępny jest w cenie od 5.199 zł do 13,399 zł (w zależności od pojemności pamięci masowej i karty SIM), natomiast 12,9-calowy od 7.199 zł do 15.449 zł.
Start sprzedaży zaplanowany jest na 26 października.
Bazowy iPad o przekątnej 10,9 cala
Urządzenie ma teraz wygląd taki jak droższy model (Air) i pozbywa się fizycznego klawisza Home. Tablet jest teraz spójny pod względem wzornictwa, z resztą asortymentu firmy. Do wyboru są cztery kolory – srebrny, niebieski, różowy i żółty.
Funkcja Face ID nie jest wbudowana w urządzenie klasy podstawowej, mamy tylko skaner linii papilarnych (Touch ID), który został umieszczony w przycisku zasilania.
Co ciekawe, przedni aparat (12 Mpx, z funkcją Center Stage) znajduje się teraz na szerszej krawędzi. To znaczy, że jeśli trzymamy tablet poziomo, to czujnik fotograficzny będzie na środku, a nie po lewej stronie (w przeciwieństwie do wersji Pro). Apple obiecuje też wsparcie dla unowocześnionej klawiatury Magic Keyboard Folio.
Ekran IPS ma przekątną 10,9 cala, oferuje rozdzielczość 2360 na 1640 punktów (264 ppi) i jasność do 500 nitów. Jest wsparcie Apple Pencil, ale tylko pierwszej generacji. Sercem tabletu jest A14 Bionic, czyli układ z 2020 roku stosowany również w smartfonach z serii iPhone 12.
Pamięć stała występuje w wersji 64GB lub 256GB. Dostępne są również wersje z Wi-Fi 6 i 5G.
Ładowanie odbywa się przez USB-C.
Ceny w Polsce wyglądają następująco
Apple TV 4K
Apple zapowiedział również zaktualizowany dekoder Apple TV 4K, z układem A15 Bionic w środku i wsparciem dla HDR10+. Cena spadła w USA do 129 dolarów. W Polsce ceny zaczynają się od 829 zł.
Dostępne są wersje Wi-Fi oraz Wi-Fi + Ethernet. W sprzedaży od 4 listopada.
Zostaw komentarz