Apple oskarżyło firmę Prepear o to, że ich logo z zieloną gruszką jest zbyt podobne do ugryzionego jabłka. Według firmy może to powodować zamieszanie i w negatywny sposób wpłynąć na ich markę. O tym informuje The Verge.

 

Cała historia rozpoczęła się po tym, jak firma Super Healthy Kids spróbowała zarejestrować prawa do znaku towarowego Prepear i logo z zieloną gruszką. Pod tą marką w AppStore i Google Play pojawia się aplikacja firmy ze zdrowymi przepisami kulinarnymi i planami żywieniowymi. Wtedy do akcji wkroczyli prawnicy Apple.

„Znak towarowy Apple jest tak znany i rozpoznawalny, że podobieństwo do znaku towarowego wnioskodawcy (firmy Prepear, ukrywa wszelkie różnice i sprawia to, że zwykły konsument wierzy, że wnioskodawca jest powiązany z Apple lub jest zatwierdzony przez niego.”

–  mówi się w pozwie Apple przeciwko Prepear

Ponadto Apple kładzie nacisk na to, że ma wiele produktów programowych, w tym związanych ze zdrowiem i żywieniem. Podobieństwo logotypu może zatem dodatkowo przekonać użytkowników, że aplikacja Prepear jest powiązana z Apple.

Współwłaścicielka firmy Prepear, Natalie Monson, powiedziała w swoim profilu na Instagramie że nie mają celu mylenia konsumentów i kojarzenia się z Apple za pomocą logo. Chce przeciwstawić się stanowisku dużej firmy, która próbuje walczyć z małym biznesem.

Inny współwłaściciel aplikacji Russell Monson stworzył petycję na change.org z prośbą o „ochronę gruszki przed jabłkiem” i pozwolenie innym firmom na używanie logo owoców. Pod petycją podpisało się już 20 tys. osób.