Według danych zebranych przez agencję Strategy Analytics globalna sprzedaż smartfonów w Q3 2016 osiągnęła liczbę 375 mln sztuk. Jeśli chodzi o systemy, zdecydowanym liderem jest Android z wynikiem 88%.


W porównaniu z tym samym okresem zeszłego roku odnotowano wzrost sprzedaży o 6%, czyli nieco ponad 20 milionów. Jest to najszybszy postęp na przestrzeni ostatnich dwunastu miesięcy, a spowodowany jest w dużej mierze rozwojem rynków azjatyckich i afrykańskich, w szczególności Indii i RPA.

System z zielonym robotem od Google zostawił iOS i resztę konkurencji daleko w tyle, osiągając 87,5% udziału na rynku smartfonów. Jako powód niepowodzenia systemu Apple iOS podawany jest brak sukcesu firmy w Chinach i Afryce, natomiast pozostałe oprogramowania – takie jak Blackberry OS i Windows Phone – padły ofiarą zmian w strategiach firm. Mniejsze platformy, m.in. Tizen, ucierpiały z racji ograniczonej oferty sprzętowej oraz braku wsparcia od deweloperów.

Za sukcesem Androida stoi przede wszystkim niski koszt usług oraz przyjazne użytkownikowi oprogramowanie, co zachęca producentów sprzętu, operatorów sieci oraz klientów na całym świecie. Pomimo tego, platforma Google wciąż ma do pokonania parę problemów – rynek smartfonów z Androidem jest już dość zatłoczony, przy czym wielu z producentów nie jest w stanie osiągnąć zysków.

Źródło: Strategy Analytics

Tomasz