Visa Inc. poinformowała, że około miliona użytkowników kart Visa w Szwajcarii uzyskało dostęp do niedawno wprowadzonej usługi Apple Pay, która pozwala płacić w sposób łatwy, bezpieczny i zapewniający ochronę wrażliwych danych. Z Apple Pay będą mogli korzystać klienci Cornèrcard oraz BonusCard.ch, mając do dyspozycji ponad 100 tys. terminali płatniczych przystosowanych do akceptacji płatności zbliżeniowych w Szwajcarii. Do końca 2019 r. wszystkie terminale płatnicze w tym kraju będą obsługiwać płatności zbliżeniowe.

Apple Pay
Apple Pay

Stefan Holbein, dyrektor Visa Europe w Szwajcarii, powiedział: „Wraz z uruchomieniem usługi Apple Pay na iPhone w naszym kraju możemy być pewni, że Apple Pay okaże się najwygodniejszym rozwiązaniem służącym do płatności mobilnych w Szwajcarii”.

Z usługi Apple Pay można korzystać wszędzie tam, gdzie przyjmowane są płatności zbliżeniowe Visa. Akceptacja płatności Visa w ramach usługi Apple Pay nie wymaga od detalistów dokonywania żadnych zmian w terminalach płatniczych ani innych elementach infrastruktury płatniczej, gdyż mobilne płatności zbliżeniowe bazują na tej samej technologii, co płatności kartami zbliżeniowymi. Płatności zbliżeniowe Visa rozwijają się w Europie w bardzo szybkim tempie. W okresie 12 miesięcy do kwietnia 2016 r. system Visa Europe przetworzył 3 mld takich transakcji. Płatności zbliżeniowe z użyciem kart płatniczych lub smartfonów stanowią obecnie ponad jedną piątą (21,1%) wszystkich transakcji dokonywanych kartami Visa w punktach handlowo-usługowych w Europie – wobec zaledwie 4,1% w 2014 r.

Bezpieczeństwo i ochrona prywatności to podstawy Apple Pay. W chwili uruchomienia usługi została ona udostępniona klientom BonusCard.ch i Cornèrcard. Dane karty Visa umieszczonej w portfelu Apple Pay nie są przechowywane ani w urządzeniu, na którym działa usługa, ani na serwerach Apple. Zamiast tego Visa generuje unikatowy ciąg cyfr – tzw. token – który zostaje przypisany do danego urządzenia i w nim umieszczony. Token umożliwia autoryzację płatności bez używania rzeczywistych danych rachunku czy karty, zapewniając w ten sposób konsumentom większe bezpieczeństwo. W wypadku utraty urządzenia (np. iPhone lub iPad) z zapisanym w nim tokenem, możliwe jest łatwe i szybkie dezaktywowanie tego tokena – bez konieczności blokowania i ponownego wydawania zapisanej w Apple Pay karty Visa czy też pozostałych tokenów przypisanych do rachunku użytkownika karty. Konsumenci używający kart Visa w ramach usługi Apple Pay korzystają z wszystkich usług dodatkowych, jakie zapewniają im te karty.


Dzięki systemowi tokenizacyjnemu Visa Europe użytkownicy kart Visa mogą szybko i łatwo zapisywać je w portfelu Apple Wallet, a następnie płacić nimi w sposób bezpieczny i zapewniający ochronę danych płatniczych. Mogą to być zarówno karty już wykorzystywane do płatności w iTunes, jak i zupełnie nowe. Podczas dokonywania płatności za zakupy w sklepie stacjonarnym użytkownik karty Visa najpierw umieszcza palec na czytniku Touch ID i zbliża swój iPhone do terminala. Usługa Apple Pay działa z modelami iPhone 6 oraz iPhone 6 Plus i kolejnymi, a także z iPhone SE i Apple Watch.
Więcej informacji o Apple Pay na stronie: http://www.apple.com/ch/apple-pay/

źródło: Visa Inc.

Kan