Podczas tegorocznej edycji organizowanych co roku w Barcelonie targów GSMA mobile World Congress (Hiszpania), Oral-B, światowy lider w branży produktów do higieny jamy ustnej, przedstawi ulepszoną wersję aplikacji wbudowanych w wysoce wydajne szczoteczki do zębów, które zapewnią odpowiednią, rutynową higienę jamy ustnej oraz umożliwią korzystanie z profesjonalnego poradnictwa.


Tworząc aplikacje pod nazwą Dental Care Journeys i Professional Guidance, Oral-B kontynuuje wprowadzanie innowacji i personalizacje aplikacji Oral-B, które już teraz zmieniają wzorce zachowań w zakresie higieny jamy ustnej, dzięki szczoteczkom wyposażonym w Bluetooth. Ponadto Oral-B z dumą ogłasza plany uruchomienia interfejsu programowania aplikacji (ang. Application Programming Interface – API) oraz pakietu tworzenia oprogramowania (ang. Software Development Kit – SDK) dla oferowanych przez siebie aplikacji. Rozwiązania te zostaną wprowadzone w październiku 2015 r., umożliwiając użytkownikom korzystanie z coraz większej liczby cyfrowych rozwiązań w zakresie higieny jamy ustnej, dzięki współpracy z partnerami zewnętrznymi.

Oral-B SmartSeries: szczoteczka do zębów z Bluetooth już w sprzedaży

Wstępne wyniki badań, zebrane od zeszłorocznego debiutu produktów z linii SmartSeries i aplikacji Oral-B na targach Mobile World Congress, potwierdzają ogólnoświatową poprawę poziomu higieny jamy ustnej, dzięki realizacji szeregu istotnych działań. Dane uzyskane za pośrednictwem aplikacji wskazują, że użytkownicy elektrycznych szczoteczek szczotkują zęby średnio 2:24 min. Jest to wzrost od niespełna 60 sekund szczotkowania za pomocą tradycyjnej szczoteczki [1]. Ponadto ponad połowa z zarejestrowanych czynności obejmowała stosowanie nici dentystycznych, płukanie jamy ustnej i czyszczenie języka. Na podstawie zebranych statystyk, w połączeniu z informacjami zwrotnymi uzyskanymi od użytkowników, Oral-B może wysunąć wniosek, że użytkownicy czują większą motywację do dłuższego szczotkowania zębów, używając przy tym mniej siły i stosując się w większym stopniu do zaleceń specjalistów z dziedziny stomatologii.

Statystyki higieny jamy ustnej zebrane za pośrednictwem produktów SmartSeries i aplikacji Oral-B:

    – W 83% przypadków czas szczotkowania wynosi ponad dwie minuty, a średnia ogólnoświatowa długość szczotkowania wynosi 2:24 min;

    – aplikacja Oral-B została pobrana blisko 300 000 razy od momentu jej uruchomienia, posiadając w grudniu 2014 r. 87% aktywnych użytkowników;

    – W blisko 60% przypadków szczotkowanie łączone jest z płukaniem jamy ustnej, stosowaniem nici dentystycznych i czyszczeniem języka, co odzwierciedla bardziej holistyczne podejście do higieny jamy ustnej;

    – Produkty Oral-B SmartSeries i aplikacje Oral-B ułatwiają użytkownikom dokładne szczotkowanie wszystkich zakamarków i obszarów jamy ustnej.

Informacje zwrotne otrzymywane od użytkowników oraz dane dotyczące ulepszania i wykonywania rutynowych czynności w ramach higieny jamy ustnej, dzięki stosowaniu naszych aplikacji, są dla nas zachętą i inspiracją do realizacji dalszych inwestycji i tworzenia innowacji w tym obszarze– powiedział Stephen Squire, globalny dyrektor marki P&G. – We współpracy z ekspertami stomatologii i konsumentami, Oral-B stworzyło nowej generacji rozwiązania w zakresie szczotkowania zębów, ukierunkowane na indywidualne oczekiwania i potrzeby stomatologiczne, uwzględniając jednocześnie element rozrywki, w celu zapewnienia naszym klientom jak najlepszych rezultatów poza fotelem dentystycznym”.

Po roku współpracy z konsumentami i ekspertami w dziedzinie stomatologii, mającej na celu ulepszenie aplikacji, marka Oral-B mogła zaspokoić potrzebę bardziej spersonalizowanej higieny jamy ustnej. Użytkownicy Oral-B mogą wybierać teraz spośród kilku rozwiązań, które odpowiadają ich potrzebom, uzyskując jednocześnie, za pośrednictwem aplikacji, bezpośrednią i fachową poradę oraz informacje zwrotne. Celem wprowadzonych ulepszeń jest ułatwienie użytkownikom stosowania się do zaleceń stomatologicznych pomiędzy wizytami w gabinecie dentystycznym, dzięki dostępowi do zoptymalizowanej aplikacji.

Aplikacja Dental Care Journeys:

    – Każde spersonalizowane rozwiązanie Dental Care Journey zostało zaprojektowane w taki sposób, aby ułatwić użytkownikom osiągnięcie założonych celów dotyczących higieny jamy ustnej, w tym uzyskanie bielszych zębów w związku z nadchodzącym ślubem lub zapewnienie świeżego oddechu miłośnikom doznań kulinarnych;

    – Zaprojektowane rozwiązania sprawiają, że codzienne szczotkowanie zębów odbywa się w sposób bardziej aktywny, z większym zaangażowaniem oraz przez ustalony wcześniej czasie trwania, przy jednoczesnym stosowaniu się do profesjonalnych zaleceń sformułowanych dla danego rozwiązania;

    – Użytkownicy mogą wybierać spośród pięciu rozwiązań, tj. świeży oddech (Fresh Breath), zwalczanie płytki nazębnej (Plaque Fighter), wybielanie (Whitening), zdrowe dziąsła (Gum Health) i pielęgnacja aparatów ortodontycznych (Ortho Care).

Aplikacja Professional Guidance:

    – Specjalista z dziedziny stomatologii może ustalić dodatkowy czas szczotkowania dla zapewnienia odpowiedniej higieny wybranych obszarów jamy ustnej, wskazać na określone warunki higieny oraz dostarczyć konkretnych instrukcji odnośnie szczotkowania i czyszczenia przestrzeni międzyzębowych, których pacjenci będą przestrzegać w swoich domach;

    – Specjalista z dziedziny stomatologii może za pośrednictwem aplikacji zarekomendować konkretne produkty dopasowane do określonych potrzeb pacjentów;

    – Pacjenci mogą za pośrednictwem poczty elektronicznej udostępniać swoim higienistkom lub dentystom statystki odnośnie stosowania się do zaleceń, w ramach wymiany spostrzeżeń odnośnie dokonywanych postępów, mając na celu ulepszenie codziennych czynności związanych z higieną jamy ustnej.

Począwszy od końca 2015 r., dzięki uruchomieniu API, aplikacje Oral-B umożliwią użytkownikom dobrowolną integrację ich własnych informacji na temat higieny jamy ustnej z cyfrowymi programami. Użytkownicy zyskają w ten sposób wyjątkową możliwość całościowego monitorowania stanu jamy ustnej. Pozwoli to również na ewentualne nagradzanie użytkowników za stosowanie dobrych praktyk w zakresie szczotkowania zębów w ramach różnego rodzaju programów motywacyjnych. Oral-B dąży do umożliwienia twórcom aplikacji opracowania nowych lub rozszerzenia dotychczasowych aplikacji o dane użytkowników dotyczące szczotkowania.

Elektryczna szczoteczka Oral-B SmartSeries wyposażona w Bluetooth 4.0 jest w tej chwili dostępna na ponad 20 rynkach Europy Zachodniej, Ameryki Północnej i Azji. Planuje się, że do lata 2015 r. produkt ten znajdzie się w sprzedaży w blisko 50 krajach na całym świecie. Również w lecie 2015 r. modele szczoteczek Oral-B Pro 5000 i 5800 zostaną wyposażone w Bluetooth, co zwiększy ilość interaktywnych rozwiązań, dostępnych w zróżnicowanych cenach. Aplikacja Oral-B 3.0 zostanie udostępniona nieodpłatnie w lecie 2015 r. na urządzenia iOS i Android.

źródło: Oral-B

Kan