Apple i IBM wprowadzają rozwiązania mobilne IBM MobileFirst dla systemu iOS. Biznesowe aplikacje pozwalają użytkownikom iPadów i iPhone’ów na korzystanie z systemów analitycznych dostarczanych przez IBM w bezpiecznym modelu chmurowym. Pierwsze dostępne aplikacje dedykowane są dla branży bankowej, ubezpieczeniowej, telekomunikacyjnej oraz handlu detalicznego, linii lotniczych i sektora publicznego.


Stworzone specjalnie na iPada i iPhone’a, aplikacje IBM MobileFirst dla iOS są dostarczane przy zachowaniu zasad poufności firmowych danych, a jednocześnie połączone z najważniejszymi procesami i bazami danych firm. Każdy z klientów może łatwo dostosować aplikację do swoich potrzeb, zarządzać nią i uaktualniać poprzez systemy chmurowe IBM bezpośrednio na urządzeniach z systemem iOS. Niektóre z aplikacji, które już dziś dostępne są w IBM MobileFirst dla iOS to:

    Advise & Grow (bankowość i finanse) – pomaga zarządzać kontaktami z małymi firmami, dostarczając dane o klientach, pozwalające na przygotowanie indywidualnych rekomendacji dla każdego nich, jednocześnie zapewniając bezpieczeństwo transakcji.

    Expert Tech (telekomunikacja) – wykorzystuje dostępne funkcje systemu iOS, między innymi aplikację FaceTime, do optymalizacji oferowanych usług, rozwiązywania problemów oraz lepszej obsługi klienta.

    Incident Aware (sektor publiczny) – zmienia iPhone’a w narzędzie do zapobiegania przestępczości, ułatwiając służbom mundurowym dostęp w czasie rzeczywistym do map, materiałów video z miejsca zdarzenia, stanu osób pokrzywdzonych, czy historii zatrzymań oraz wezwanie wsparcia na miejsce zdarzenia.

    Pick & Pack (handel detaliczny) – łączy informacje o miejscu dostarczenia towaru ze stanem magazynowym, aby szybciej realizować zamówienia.

    Sales Assist (handel detaliczny) – umożliwia połączenie informacji o kliencie z historią jego zakupów, pozwalając na tworzenie rekomendacji kolejnych zamówień. Ułatwia również zlokalizowanie produktów w sklepie i magazynie, aby czas dostawy do klienta był jak najkrótszy.

    Plan Flight (linie lotnicze) – pozwala na efektywniejsze wykorzystanie zasobów w liniach lotniczych – w tym najważniejszego z nich, paliwa – poprzez dostarczanie informacji na temat rozkładu lotów, planu lotu i załogi. Rozwiązanie pozwala zgłaszać usterki maszyny w czasie rzeczywistym do personelu naziemnego, a także tworzyć raporty na temat zużycia paliwa.

    Passenger+ (linie lotnicze) – zapewnia personelowi pokładowemu dane na temat pasażerów, pozwalające oferować im dodatkowe usługi, oferty specjalne oraz informacje o bagażu.

Pełna lista aplikacji dostępna na stronie IBM.


Produkty, które dostarczamy, odpowiadają na kluczowe wyzwania, przed jakimi stoi dziś biznes. Inteligentne technologie analityczne pozwalają na wykorzystanie Big Data do tworzenia indywidualnych rozwiązań, budujących zaangażowanie klientów” – mówi Bridget van Kralingen, senior vice president, IBM Global Business Services. „Nasza współpraca łączy eksperckie rozwiązania IBM dla przedsiębiorstw z dbałością o doświadczenie użytkownika i świetnie zaprojektowane urządzenia, z których słynie Apple. Razem pomagamy dostarczać najlepsze produkty dla nowej generacji profesjonalistów.”

To duży krok do wykorzystania iPhone’ów i iPadów w biznesie. Nie możemy się doczekać, żeby zobaczyć, jak firmy będą stosować nowe rozwiązania na swoich urządzeniach” – mówi Philip Schiller, senior vice president of Worldwide Marketing w Apple. „Biznes pracuje dziś na urządzeniach mobilnych, a Apple i IBM dostarczają mu najlepszą światową technologię i inteligentne narzędzia analityczne, aby pomóc zmienić sposób pracy”.

Przygotowując IBM MobileFirst dla iOS wzięto pod uwagę kluczowe zagadnienia biznesowe dla konkretnych branż. Dzięki temu pracownicy korzystający z rozwiązań IBM na urządzeniach Apple mogą być bardziej mobilni i lepiej poinformowani, a przez to szybciej, łatwiej i skuteczniej współpracować z klientami.

źródło: IBM Polska

Kan