Z początkiem lipca AXA Direct udostępniła swoim klientom możliwość śledzenia procesu likwidacji szkody w Internecie. Po zgłoszeniu zdarzenia, kierowcy mogą zalogować się do strony internetowej, gdzie na bieżąco mają dostęp do informacji o postępie likwidacji.

Nowa aplikacja działa zarówno na komputerach stacjonarnych, jak i na urządzeniach mobilnych – tabletach czy smartfonach. Jest to jedno z pierwszych tego typu rozwiązań na polskim rynku ubezpieczeniowym. Po zalogowaniu się do serwisu na stronie www.axadirect.pl, poszkodowany może śledzić postęp likwidacji od chwili zgłoszenia szkody, aż do wypłaty odszkodowania.

Wiele uwagi poświęcone zostało przygotowaniu działu pomocy, który w przystępny sposób wyjaśnia klientom skomplikowane procesy likwidacji szkód komunikacyjnych. Każdy z etapów postępowania został dokładnie opisany w krótkich opracowaniach, z których poszkodowani mogą dowiedzieć się, na czym polegają trwające obecnie działania i jakie dalsze kroki będą podejmowane.

W przypadku dodatkowych pytań lub wątpliwości AXA Direct udostępniła zestawy najczęściej zadawanych pytań i odpowiedzi, przyporządkowane do poszczególnych etapów. „Szkoda komunikacyjna najczęściej oznacza dla poszkodowanego dużą ilością stresu i niepewności. Ufamy, że dostarczając naszym klientom aktualne i rzetelne informacje o krokach, przez jakie przechodzimy na drodze do wypłaty odszkodowania, jesteśmy w stanie zmniejszyć przykre doznania związane ze szkodą i budować partnerskie relacje.” – komentuje Mariusz J. Sarnowski, Dyrektor Departamentu Likwidacji Szkód w AXA Direct.

Kolejną funkcjonalnością serwisu jest interaktywna lista dokumentów, które poszkodowany powinien dostarczyć do ubezpieczyciela, w celu sprawnej likwidacji szkody. Lista jest na bieżąco automatycznie aktualizowana, pokazuje które dokumenty wpłynęły już do likwidatora, a które są jeszcze oczekiwane. Rozwiązanie to pozwoli na szybsze kompletowanie niezbędnej dokumentacji, a zatem także szybszą wypłatę odszkodowania.

AXA Direct planuje dalszy rozwój serwisu – trwają prace nad rozbudową funkcjonalności obsługi dokumentów szkodowych. Docelowo klienci otrzymają możliwość dołączania w systemie wymaganych dokumentów, jak również podgląd dokumentów dotyczących szacowanych kosztów napraw i podjętej decyzji o wypłacie odszkodowania. Wówczas niemal cały proces likwidacji szkody poszkodowany będzie w stanie przeprowadzić „online”.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, AXA Direct dąży do tego, aby korzystający z serwisów internetowych klienci, mogli samodzielnie załatwić jak najwięcej bieżących spraw w dogodnym dla siebie czasie i miejscu. Wprowadzane udogodnienia sprawią, że klienci zaoszczędzą czas, dotychczas wykorzystywany na wykonywanie telefonów i przesyłanie dokumentów pocztą tradycyjną.
źródło: AXA DIRECT

Kan