Plotek o nowych produktach rynek 5,5-calowego iPhone’a 6.


Analiza pokazuje, że iPhone 6 z ekranem 4,7″ zadebiutuje we wrześniu, a 5,5″, który ma zawalczyć z azjatyckimi produkcjami m.in. z Samsungiem, to znak zapytania, jeżeli chodzi o jego debiut. Według niepotwierdzonych informacji 5,5″ phablet iPhone 6 ma problemy z ekranem dotykowym, który podobno zawodzi przy krawędzi obudowy. Gotowa ma być za to wersja 4,7-calowa, odrobinę tylko większa od iPhone’a 5S.

To, co miało być zabójczym ciosem dla koreańskiego giganta, zostało odłożone w czasie – tak Bussiness Insider komentuje możliwość przesunięcia w czasie premiery większego modelu szóstej wersji iGadżetu amerykańskiego koncernu. Cokolwiek by sądzić o Apple, trzeba przyznać, że każda jego nowość wywołuje spore zamieszanie. Wracając do Koreańczyków, to trzeba przypomnieć, że ostatnie miesiące były trudne dla giganta elektronicznego. Południowokoreańska firma odnotowała gorsze wyniki sprzedażowe z powodu wejścia na rynek tanich, chińskich marek, które spowodowały poważne zmiany na rynku smartfonów. Według oficjalnych wyliczeń producenta, zysk Samsunga w porównaniu do drugiego kwartału 2013 roku spadł aż o 25 procent. Spadek jest znaczny, bo przed rokiem Samsung odnotował 9,53 biliona wonów zysku operacyjnego, przy przychodach na poziomie 57,46 bln wonów (w tym roku mają to być 52 biliony wonów). Jeśli na rynku pojawi się mniejsza wersja nowego modelu telefonu, spod znaku nadgryzionego jabłka, to niewykluczone, że Samsung obroniłby pozycję producenta największych smartfonów. Samsung oczekuje w drugiej połowie roku poprawy, licząc na to, że klienci zainteresują się jego zupełnie nowymi smartfonami. – Apple było już przygotowane do wymierzenia zabójczego ciosu. Wydaje się jednak, że wykonanie wyroku na Samsungu zostało odłożone w czasi – dodaje Bussiness Insider.

Zgodnie z danymi firmy Gartner, w roku 2013 sprzedał blisko 300 milionów smartfonów – o połowę więcej niż w roku 2012. I dwukrotnie więcej niż okupujący stabilne drugie miejsce Apple ze swoimi iPhone’ami. Kolejne miejsca należą do Huawei, LG i Lenovo, którym udało się sprzedać nieco poniżej 50 milionów urządzeń.

źródło: tvn24 BiŚ

Kan