Problem fragmentacji systemu to coś, za co użytkownicy systemu z nadgryzionym jabłkiem mogą śmiać się z Androida. Wg firmy Chitika, zajmującej się reklamami mobilnymi, system iOS 7 zainstalowało już niemal 90% klientów na kluczowych rynkach.


Wg nowego raportu, w Wielkiej Brytanii system iOS 7 gości już na 89,7% iPhone’ów. Podobnie jest w USA, gdzie najnowsza dostępna wersja systemu osiągnęła identyczny udział. W Australii współczynnik ten wynosi 86,3%.


Jeśli chodzi o udział iOS 7 pośród iPadów, tutaj również wysokim wynikiem może pochwalić się Wielka Brytania z udziałem 87%, za nią jest USA z 84,7% oraz Australia z 83,3%. Chitika uważa, że ​​niższy wynik w Australii może być skutkiem negatywnego odbioru Map Apple, przed którymi w grudniu 2012 roku tamtejsza policja ostrzegała kierowców ze względu na zawierające błędy.


Dane podawane przez firmę Chitika są tworzone w oparciu o procent ruchu reklamowego, jaki każda wersja iOSa obsługuje na danym obszarze.

Źródło: PhoneArena

Sewix