O jaką rzeczywistość chodzi? To projekt Ingress, mobilna gra, która wprowadza nas do alternatywnej rzeczywistości osadzonej w otaczającym nas świecie realnym. Z ulic, parków i miejskich placów ta alternatywna rzeczywistość trafiła także do dwóch warszawskich centrów handlowych: Arkadii oraz Galerii Mokotów.


Fabuła tej międzynarodowej gry jest wielowątkową, wciągającą opowieścią, która rozgrywa się tuż obok. Wejście do gry, to wejście do alternatywnej rzeczywistości osadzonej w publicznej przestrzeni, którą na co dzień się otaczamy. Dzięki narzędziom cyfrowym gracz wnika w wirtualny, głębszy wymiar rzeczywistości, znane obiekty nabierają nowego znaczenia.
W alternatywnym wymiarze gracze muszą odnaleźć tajemnicze portale, przez które do świata realnego dostaje się „egzotyczna materia”, a następnie je zająć, umocnić i obronić przed wrogimi drużynami.

Szukać ich należy za pomocą Google Maps i technologii GPS. Portalami mogą być prawdziwe dzieła sztuki, zabytki czy elementy architektury miejskiej, a teraz można je znaleźć także w centrach handlowych Arkadia i Galeria Mokotów, m.in. w wybranych butikach: Adidas Original, Celio i innych. Dzięki Ingressowi klienci centrów odkryją te miejsca na nowo, wejdą na zupełnie nowy poziom emocji.

Premiera w Europie

Uruchomiony w czerwcu ambitny projekt współpracy zostanie wdrożony w 6 krajach (we Francji, Austrii, Danii, Szwecji, Polsce i w Czechach), w 18 centrach handlowych, które łącznie każdego roku odwiedza ponad 280 mln osób. Są to:

  • Francja: Aéroville, Carré Sénart, Confluence, La Part Dieu, Les 4 Temps, Parly 2, Vélizy 2,
    So Ouest, Forum des Halles, Alma à Rennes, Toison d’Or à Dijon.
  • Polska: Arkadia, Galeria Mokotów.
  • Czechy: Chodov, Cerny Most.
  • Austria: Donauzentrum.
  • Dania: Fisketorvet.
  • Szwecja: Taby Centrum.

Nawiązanie współpracy z twórcą gry, googlowską firmą Niantic Labs, pokazuje innowacyjną strategię, która wyróżnia grupę Unibail-Rodamco w podejściu do klientów, a sięganie po nowatorskie rozwiązania, zapewniające niezapomniane emocje to kolejny krok w kierunku zwiększania satysfakcji z wizyty w centrum. Włączenie centrów handlowych do gry mobilnej, dla której platformą do tworzenia nowej rzeczywistości alternatywnej stają się ich przestrzenie, to nowy poziom zaangażowania klienta.

Unibail-Rodamco i Niantic Labs oferują niezapomniane cyfrowe doświadczenia: „Dzięki wyłącznej współpracy z należącą do Google komórką Niantic Labs robimy krok naprzód w cyfryzacji naszych centrów handlowych” – wyjaśnia Clémentine Piazza, dyrektor ds. marketingu w Unibail-Rodamco Group. „Ta innowacja wzbogaca poziom interakcji z naszymi gośćmi i zachęca ich do radosnego odkrywania nieoczekiwanych miejsc w naszych centrach oraz miejscach zamieszkania a także do poszukiwania przygotowanych dla nich niespodzianek”.

Wprowadzenie gry Ingress w centrach handlowych Unibail-Rodamco wzbogaca wrażenia zakupowe. Klienci w całej Europie mogą odtąd dzięki niej odkrywać całkiem nowy świat, poznając sztukę, historię i nowe lokalizacje, o których mogli wcześniej nie wiedzieć, a jednocześnie mają szansę kontaktować się z innymi graczami Ingress. Z kolei sklepy mają dzięki temu niezwykłą szansę wyróżnić się i zdobyć nowych klientów” – mówi John Hanke, wiceprezes Niantic Labs w Google.

Gra Ingress dostępna jest w sklepie Google Play pod adresem: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.nianticproject.ingress. Wkrótce dostępna będzie także w wersji na iPhone’a i iPada.

źródło: Unibail-Rodamco

Kan