Pomimo szybkich wzrostów w ostatnich latach, wygląda na to, że zainteresowanie klientów tabletami swój punkt kulminacyjny ma już za sobą. W ciągu ostatniego roku sprzedaż tych urządzeń spadła o 5 procent, prawdopodobnie przez wzrost popytu na duże smartfony.


Według firmy badawczej NPD spadek sprzedaży tabletów jest sygnałem spowolnienia nawet wśród najbardziej popularnych urządzeń, takich jak Apple iPad. To pierwsza taka sytuacja od chwili ich wejścia na rynek. W pierwszym kwartale tego roku sprzedano 56,3 mln sztuk tabletów, w stosunku do 59 milionów jednostek w tym samym okresie 2013 roku.

Dlaczego sprzedaż tabletów spadła? Po części jest to zasługa początku roku, kiedy to wyniki zazwyczaj są słabsze, w porównaniu do zakupów dokonywanych w okresie wakacyjnym. Jak podaje Richard Schim z NPD, głównym powodem może być jednak coraz większa popularność dużych ekranów stosowanych w naszych smartfonach.


Nawet Apple, które ze swoim iPadem jest liderem na rynku tabletów, miało zły kwartał. Mimo, że pozostaje na szczycie z 20-procentowym udziałem w rynku, sprzedaż iPadów spadła aż o 16,1 procent. Samsung, ze swoimi 11 procentami w rynku, również zanotował spadek. Lepiej poradzili sobie za to mali producenci, tacy jak Lenovo czy Asus.

Źródło: Cnet

Sewix