Jak wynika z rankingu firmy badawczej Millward Brown, to właśnie Google jest najcenniejszą marką świata 2014 roku. Gigantowi z Mountain View udało się zdetronizować Apple, które wcześniej pozostawało na szczycie przez trzy lata z rzędu.


Jak wynika z rankingu firmy badawczej Millward Brown, to właśnie Google jest najcenniejszą marką świata 2014 roku. Gigantowi z Mountain View udało się zdetronizować Apple, które wcześniej pozostawało na szczycie przez trzy lata z rzędu.

Badania Millward Brown BrandZ wykorzystują obliczanie wartości marki w celu określenia jej pozycji w rankingu. W tym roku zwycięstwo Google jest jednoznaczne – wartość tej marki wynosi 158,8 mln dolarów, co stanowi wzrost aż o 40% w stosunku do roku poprzedniego, podczas gdy wartość Apple spadła o 20%, do 147,8 mln dolarów.


Wyniki są potwierdzeniem coraz bardziej powszechnej opinii publicznej, że Apple w ostatnim czasie spoczęło na laurach i nie jest już tak innowacyjne jak wcześniej. Tymczasem Google jest postrzegane jako firma, która rozwija coraz więcej niekonwencjonalnych, innowacyjnych produktów, nawet jeśli wiele z nich nie jest w pełni funkcjonalnych. Nick Cooper z Millward Brown potwierdza: „Google stał się niezwykle innowacyjny w ostatnim roku dzięki Google Glass, inwestycjom w sztuczną inteligencję i wielu partnerom, dzięki którym jego system operacyjny Android stał się powszechny niczym samochody. Wszystkie te działania wysyłają bardzo silny sygnał do konsumentów na temat tego, jaką firmą jest Google i zbiegają się ze spowolnieniem ze strony Apple.”

Podczas gdy Apple spadło na 2 miejsce, to razem z Google nadal zdecydowanie wyprzedzają resztę konkurentów na liście BrandZ – IBM zajmuje 3 miejsce z 107,5 mln dolarów a pierwszą piątkę zamykają Microsoft i McDonald’s. Oto pełne zestawienie:


Źródło: The Verge

Sewix