Pasażerowie Przewozów Regionalnych od 1 stycznia 2014 r. będą mogli dzięki specjalnej aplikacji nabyć bilety elektronicznie przez komórkę lub tablet. To nie jedyna zmiana, którą spółka planuje na następny rok. Na najdłuższych trasach pojawią się także wagony restauracyjne.
– Aplikacja w pierwszym etapie będzie dostępna na Androida oraz na systemy iOS. Docelowo w niedługim czasie także na Windowsa– mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Mateusz Żmuda, dyrektor Pionu Handlowego Przewozów Regionalnych SA.
Za pomocą aplikacji możliwy będzie zakup biletów na połączenia InterREGIO, jak również pociągi REGIO.
– Mamy coś, czego nie mają inni. Nie musimy mrozić pieniędzy ani zakładać specjalnych subkont. Aplikacja bezpośrednio i bezpłatnie obciąża naszą kartę płatniczą tak jakbyśmy płacili za bilety w kasie biletowej – przekonuje Żmuda.
W razie pomyłki zakupiony za pomocą aplikacji bilet będzie można zwrócić w ciągu 4 minut od transakcji. Po ich upływie staje się ważny.
Przewoźnik planował uruchomienie sprzedaży przez urządzenia mobilne od dłuższego czasu. Wahał się jednak, czy podjąć w tym zakresie współpracę z TK Telekom, czy stworzyć własną aplikację. Ostatecznie zdecydowały się na drugie rozwiązanie.
Elektroniczny zakup biletów to nie jedyna planowana zmiana w Przewozach Regionalnych.
źródło: Agencja Informacyjna Newseria
Kan
Wszystko „ładnie, pięknie” ale wkurza mnie to, że spółki PKP nie mogły się dogadać co do stworzenia wspólnej platformy sprzedaży biletów. Natworzyli gamonie spółek i spółeczek żeby było gdzie dupy prezesów powsadzać, a zdaje się, że klient w tym wszystkim jest na ostatnim miejscu. Takie postępowanie nie ułatwi z pewnością życia klientom spółek PKP.
Przewozy Regionalne nie należą do Grupy PKP ale ludziom ciężko to przyswoić jak widać i dalej się twierdzi że w kraju panuje tylko PKP.
Khan: średnio mnie interesuje, czy należy czy nie należy. Natomiast powinni się prezesi dogadać dla dobra pasażerów, a nie tworzyć kilka bliźniaczych aplikacji potrzebnych do kupowania biletów każdego z nich.
Bardzo ciekawe rozwiązanie, a na pewno ułatwiające życie podróżnym… wyposażonym w odpowiedni sprzęt. Zobaczymy jak w praktyce się sprawdzi, ale inicjatywa godna pochwalenia.