Jako główną bolączkę portalu Facebook i główny powód, dla którego FB miałby zniknąć w ciągu najbliższych 5-8 lat jest brak reklam, które mogły by na niego zarabiać. Błąd. Już są, a ich potencjał wydaje się większy niż na urządzeniach stacjonarnych. Dużo większy.

Wcześniejsze doniesienia o pracach nad smatfonem od FB również wskazywały na powód – brak reklam.

Całość jest jeszcze w fazie testów, ale już okazuje się, że skuteczność klikania może być nawet 13-krotnie wyższa niż na urządzeniach stacjonarnych. Przychody potrafiły wzrosnąć nawet 110krotnie, a to już bardzo wielki sukces.


Co ważne Facebook nie używa reklam w postaci banerów, klienci otrzymują reklamy w historiach sponsorowanych, które pojawiają się bezpośrednio w strumieniu wiadomości. Dodatkowo dostosowywane są do lokalizacji.

Jak wyglądają cyfry?

Współczynnik kliknięć CTR w urządzeniach stacjonarnych wynosi 0,588% przy CPC (cena za kliknięcie) równym 0,63$. W urządzeniach mobilnych natomiast CPC, czyli sam koszt dotarcia do klienta był wyższy – 0,86$, ale CTR był na poziomie 1,14%.

Faktem jest, że teraz z pomocą urządzenia mobilnego możemy zrobić praktycznie wszystko i robimy to, więc reklamodawcy przeniosą się z komputerów na urządzenia mobilne – przy zyskach jakie generowały reklamy w fazie testów – jest to bardziej niż pewne.

źródło: facebook
Jarek Ś.