Premiera iPad2, ceny

iPad2
iPad2

Ipad2 po ponad roku od premiery swojego poprzednika trafił do naszej redakcji. Trzeba przyznać, że tablet firmy Apple sporo zmienił na rynku urządzeń przenośnych. Wielu użytkowników przekonało się, że takie urządzenie jest im niezbędne w domu i pracy. iPad jest niewielki i stosunkowo lekki, wygodny w obsłudze i dzięki dziesiątkom tysięcy aplikacji oferuje nam wiele funkcjonalności. Nic dziwnego, że jak znajdziemy się np. na lotnisku lub w samolocie to spotkamy mnóstwo osób wyciągających iPada do pracy lub rozrywki. Także dzieciaki uwielbiają iPada o czym miałem okazję się wielokrotnie przekonać.

Czytaj też: Jak spacyfikować dzieci przy pomocy iPada?

Dzieciaki uwielbiają zabawę z iPadem.
Dzieciaki uwielbiają zabawę z iPadem.

Sukces iPada spowodował, że już ponad 17 % przychodów amerykańskiego producenta generują tablety. Jeśli do tego dodamy iPhone i iPody to można powiedzieć że Apple stał się przede wszystkim producentem urządzeń mobilnych a nie komputerów. Sprzedaż tabletów, telefonów i Podów dała koncernowi w pierwszym kwartale 2011 roku blisko 70% przychodów.

Nie powinno dziwić, że wkrótce także Google bardziej zainteresował się rynkiem tabletów. W sprzedaży pojawiło się szereg urządzeń początkowo wyposażonych w system Android 2.2, z czego wiele to najtańsze konstrukcje chińskich producentów z tanimi komponentami. Droższe tablety takie jak Galaxy Tab na początku szokowały ceną. 7-calowy tablet Samsunga był nawet droższy niż iPad (choć trzeba przyznać, że jego możliwości techniczne były bardzo dobre). Obecnie porządny tablet z Androidem ma już system w wersji 3.0, ekran 7 lub 10 cali, dużo pamięci i co najmniej dwurdzeniowy procesor.
Mimo rosnącej konkurencji ze strony Google i korzystających z jego systemu licznych producentów tabletów, Apple nadal jest ważnym, jeśli nie najważniejszym graczem na rynku tabletów. Premiera nowego iPada była długo wyczekiwania a spekulacje na temat jego możliwości technicznych były bardzo różnorodne. Apple oczywiście skutecznie podsycał całe zainteresowanie różnymi kontrolowanymi wyciekami. Nawet po premierze miało się wrażenie, że iPad jest urządzeniem luksusowym i trudno dostępnym. Do Polski trafiło niewiele urządzeń, które od razu znalazły nabywców a te, co zostały w sklepach pełniły rolę eksponatów pokazowych. Wkrótce ta sytuacja się zmieni i na rynek trafi dużo iPadów i każdy będzie mógł wydać na nie od ok. 2 do 3.3 tys. zł w zależności od wersji. Nie dziwi, że wiele firm postanowiło sprzedawać iPady bez pośrednictwa oficjalnego dystrybutora. Sprowadzane najczęściej z Wielkiej Brytanii urządzenia pojawiły się na naszym rynku dosyć szybko i taki właśnie egzemplarz testujemy.

Oficjalne ceny iPad2

  • iPad WI-FI 16 GB – 2079 zł
  • iPad WI-FI 32 GB – 2499 zł
  • iPad WI-FI 64 GB – 2899 zł
  • iPad WI-FI 3G 16 GB – 2499 zł
  • iPad WI-FI 3G 32 GB – 2899 zł
  • iPad WI-FI 3G 64 GB – 3299 zł