Od lipca 2017 roku Joanna Jóźwik, halowa rekordzistka Polski w biegu na 800 metrów, będzie promowała francuskiego producenta smartfonów Wiko i jego produkty dedykowane osobom ceniącym sobie nowoczesne wzornictwo, wysoką jakość i dobrą cenę. Lekkoatletka zostanie także ambasadorką firmy na terenie Polski.


Polski oddział Wiko po raz pierwszy nawiązał współpracę z ambasadorką marki, którą została Joanna Jóźwik. Biegaczka podobnie jak francuska firma emanują pozytywną energią i chęcią do przekraczania ustalonych granic.

Joanna Jóźwik to 26-letnia lekkoatletka i biegaczka średniodystansowa. Jest brązową medalistką Mistrzostw Europy w Zurychu (2014). Trzecią zawodniczką Halowych Mistrzostw Europy w Pradze (2015) oraz szóstą zawodniczką Mistrzostw Europy w Amsterdamie (2016). Joanna jest także pięciokrotną mistrzynią Polski na stadionie.


Na Igrzyskach Olimpijskich w Rio de Janeiro była piątą zawodniczką w finałowym biegu na 800 m. Choć nie znalazła się na podium, przyznała, że czuje się jak wicemistrzyni olimpijska. W nowym sezonie planuje skupić się na „Misji sierpień” czyli Mistrzostwach Świata w Londynie, gdzie chciałaby zakończyć bieg z rekordem kraju na dystansie 800m.

Wiko przekonało mnie do siebie niezwykłym zapałem do łamania sztywno ustalonych zasad. Podobnie jest w sporcie, żeby zwyciężać i osiągać coraz lepsze wyniki trzeba przełamywać swoje granice. Obecnie moim największym marzeniem jest bicie rekordów na polskich i światowych imprezach. Podobnie jak Wiko pragnę konsekwentnie dążyć do realizacji swoich celów. Bez tej determinacji trudno o medale. Francuski producent smartfonów to także firma, która dedykuje swoje produkty młodym i żywiołowym ludziom. Gdybym miała w dwóch słowach scharakteryzować swoją osobę, powiedziałaby, że zawsze się uśmiecham i lubię dzielić się z innymi swoją pozytywną energią. – mówi Joanna Jóźwik.


Z kolei francuskiego producenta smartfonów do Joanny przyciągnęła jej przewrotna historia, opowiadająca o tym, że czasem należy zboczyć z wyznaczonych tras, żeby spełnić swoje marzenie. Joanna jako młoda dziewczyna chciała zostać modelką. Gdy miała 14 lat po raz pierwszy wzięła udział w zawodach sportowych. Biegła w nich na dystansie 300 m. Właśnie wtedy jej przyszły trener dostrzegł ogromny potencjał, drzemiący w młodej zawodniczce. Podczas igrzysk olimpijskich w Rio de Janeiro nie tylko zajęła piąte miejsce w biegu finałowym na 800m, lecz również została okrzyknięta jedną z najpiękniejszych polskich lekkoatletek. Sport otworzył przed nią drzwi do świata modelingu. Występ w Rio de Janeiro dał początek wielu sesjom zdjęciowym, w których do dziś możemy podziwiać Joannę. Zawodniczka także chętnie dzieli się swoimi żywiołowymi fotografiami na kanałach społecznościowych, gdzie podziwia ją bardzo wielu fanów. Ponadto jest młodą, pozytywną, otwartą na świat i nowe doznania osobą, która lubi eksperymentować i angażować ludzi.

Polski oddział francuskiego producenta smartfonów otwiera nowy rozdział w strategii marketingowej firmy. Wiko to firma, która pragnie wywoływać emocje, a sport jest ich najlepszym generatorem. Wśród polskich sportowców można wyłowić coraz więcej perełek takich jak Joanna Jóźwik. Ambitnych, młodych i pozytywnie nastawionych do życia, wokół których gromadzą się rzesze fanów. Asia wielokrotnie wspominała, że podczas światowych wydarzeń sportowych brakuje jej na trybunach polskich kibiców. Chcielibyśmy, aby poprzez nasze wsparcie odczuła, jak mocno Polacy trzymają kciuki za jej zwycięstwa. Należy również dodać, że sam sport zarówno wyczynowy, jak i amatorski cieszy się coraz większą popularnością. Dlatego także wśród miłośników aktywnego spędzania czasu chcielibyśmy poszukiwać użytkowników urządzeń marki Wiko – mówi Beata Kuć, marketing manager w polskim oddziale firmy Wiko.

Celem podpisania kontraktu z ambasadorem było również przedstawienie firmy Wiko, jako takiej, która funkcjonuje na polskim rynku już od kilku lat: ma swoje biuro, zespół i produkty cieszące się dobrą opinią. Dzięki tej kooperacji francuski producent smartfonów pragnie także nadać swoim produktom osobowość i pokazać, że nie jest anonimową marką, lecz producentem stylowych urządzeń, projektowanych we Francji.

Współpraca z Wiko obejmuje obecność Joanny Jóźwik w reklamach (ATL, Digital, POS, BTL), działaniach PR i social media. Sportsmenka będzie również aktywnym użytkownikiem smartfonów i akcesoriów. Francuski producent smartfonów nabył również prawa do wizerunku lekkoatletki. Kontrakt, przygotowany we współpracy z agencja marketingu sportowego AKTISPORT, został podpisany na rok z możliwością przedłużenia.

źródło: WIKO Polska

Kan