Android Wear, czyli platforma mobilna Google Samsung jest ważnym partnerem dla giganta z Mountain View, jednak jeśli chodzi o inteligentne zegarki, Google będzie musiało obejść się bez Koreańczyków, Samsung ujawnia, że to rezygnuje z Android Wear.

Android Wear 2.0
Android Wear 2.0

Taką informację ujawnił magazyn Fast Company, po rozmowie z jednym z menadżerów koreańskiej firmy, który miał powiedzieć, że „obecnie Samsung nie planuje więcej urządzeń noszonych opartych na Android Wear”. Koncern ma skupić się na szerokiej gamie produktów, opartych o własny systemie operacyjny Tizen. Stałe rozwijanie tej platformy umożliwia już bogate portfolio dostępnych aplikacji, która zwiększy możliwości współdziałania urządzeń w celu pełnej realizacji koncepcji internetu rzeczy. Informator dodaje też, że kierownictwo Samsung kieruje się do Tizen ponieważ jest on „o wiele bardziej wydajny niż Android Wear” i „został zaprojektowany do obsługi nie tylko urządzeń ubieralnych, ale także na inne produkty Samsung ze sprzetem AGD włącznie.”

Platforma Tizen została zaprojektowana do obsługi nie tylko urządzeń mobilnych i ubieralnych oraz telewizorów, ale również profilu Micro – platformy, która pozawala urządzeniom AGD na interakcje z IoT (internetem rzeczy). Ponadto za sprawą IoTivity – projektu realizowanego przez Open Interconnect Consortium (OIC) – platforma Tizen 3.0 jest kompatybilna z jeszcze większą gamą urządzeń.

Tym samym Samsung oddaje pole zupełnie bez walki. Przypominamy, że do sklepów trafiło 6 różnych modeli z serii Galaxy Gear, a tylko jeden model pracował na platformie z Android Wear, pozostałe były obsługiwane przez system Tizen. W dodatku żaden z tych smart-zegarków Samsunga nie odniósł większego sukcesu. Czekamy zatem na to, co będzie dalej, bowiem firma obiecuje, że teraz ma zamiar skupić się na jakości oferowanych produktów, a nie jak to ma miejsce obecnie, na ich ilości.

Bez wearables Samsunga, Android Wear sobie zapewne poradzi. Platforma Google obsługuje obecnie urządzenia noszone takie jak okulary (jak Google Glass), elektroniczne kurtki, naszyjniki i inne firm Motorola, Huawei, LG, a nawet zegarki marki Tag Heuer. Czy skupienie się na własnej platformie Tizen i tym co obecnie przyjrzenie się temu jak rozwija się obecnie rynek tzw. wearables na pewno wyjdzie Koreańczykom na dobre, zapewne czas pokaże.

źródło: Fast Company

Kan