Firma IBM poinformowała dzisiaj o wprowadzeniu nowego programu pocztowego. IBM Verse dopasowuje pocztę korporacyjną do użytkowników, oferując intuicyjne, bezpieczne i społecznościowe rozwiązanie wspierane analityką. To wirtualny asystent, który porządkuje maile i zadania według ich ważności i pilności. Dzięki niemu można sprawnie odnaleźć właściwe informacje i osoby, oznaczyć najpilniejsze zadania i szybciej wykonać pracę.


IBM Verse zmienia podejście do poczty korporacyjnej, integrując wiele sposobów, w jakie pracownicy komunikują się każdego dnia – e-mail, spotkania, kalendarze, udostępnienia plików, komunikatory, aktualizacje profili na mediach społecznościowych, rozmowy wideo i inne – za pomocą jednego środowiska współpracy.

To pierwszy system przesyłania wiadomości z graficzną funkcją wyszukiwania – nie tylko poprzez nazwiska, ale też zdjęcia współpracowników. Pomaga to zlokalizować i pobrać szczegółowe informacje spośród różnych rodzajów treści dostępnych w skrzynce odbiorczej.


Rozwiązanie wykorzystuje wbudowaną analitykę, dzięki której jeden rzut oka pozwala na określenie najważniejszych działań do wykonania w ciągu dnia. Program uczy się preferencji użytkownika i jego priorytetów, aby ułatwić mu poruszanie się po skrzynce odbiorczej. Wiadomości dostarczają nie tylko treść, ale też kontekst projektu, którego dotyczą oraz podpowiadają, jakie osoby czy zespoły są w niego zaangażowane.

IBM Verse powstał dzięki połączeniu najnowszych rozwiązań IBM. W ostatnich latach na prace badawcze w analityce, bezpieczeństwie IT, cloud computingu i projektach społecznościowych firma przeznaczyła ponad 100 mln dolarów. Nad produktem, oprócz specjalistów z IBM, pracowało ponad 50 klientów i partnerów. Dzięki temu zespół projektowy mógł na bieżąco zbierać uwagi użytkowników, którzy na co dzień pracują z korporacyjną pocztą – od działów księgowości, poprzez sprzedaż, marketing, aż do inżynierów oprogramowania. Rezultat ich pracy to przede wszystkim nowe funkcjonalności:

Inteligentne przypisywanie ważności: pozwala szybko odszukać i oznaczyć zadania dzięki wbudowanemu oprogramowaniu analitycznemu, które uczy się zachowań i preferencji użytkownika. Program nie tylko dopasowuje się do wymagań, ale przewiduje, jak użytkownik zareaguje na konkretne maile czy zaproszenia w przyszłości.


Intuicyjna praca na różnych urządzeniach: jedno spojrzenie wystarczy, by wiedzieć, co danego dnia jest najpilniejsze. IBM Verse łączy wszystkie kanały komunikacji: pocztę, kalendarz, zadania, sieci społecznościowe, chaty i dokumenty w intuicyjny sposób, niezależnie od tego, czy użytkownik korzysta z niego przez telefon, tablet czy komputer. Dodatkowo, jeśli informacja dotyczy większej grupy osób, informacje zawarte w mailu można jednym kliknięciem opublikować na przykład na firmowym blogu.

Praca z ludźmi, nie z mailami: Nowy mail od IBM pozwala na poznanie zależności pomiędzy osobami i zespołami, biorącymi udział w korespondencji. Dzięki temu łatwiej zarządzać projektami, dzieląc się wiedzą, harmonogramem prac i zdaniami.

Nowy produkt IBM jest dostarczany w rozwiązaniu chmurowym na platformie SoftLayer, gwarantującym wysoki poziom bezpieczeństwa i dopasowania do potrzeb MŚP, dużych firm oraz klientów indywidualnych. IBM Verse będzie dostępny również w postaci aplikacji na iOS oraz Android. Przewidywany termin uruchomienia usługi dla klientów to pierwszy kwartał 2015 roku.

źródło: IBM

Kan