W lipcu AXA DIRECT rozpoczęła testowanie innowacyjnego narzędzia do przeprowadzania oględzin online – aplikacji Auto Online Inspection. To nowy produkt na rynku, który ma skrócić czas i ograniczyć koszty związane z procesem likwidacji szkody.

Istotą oględzin online jest wykonanie zdjęć uszkodzonego pojazdu i dokumentów koniecznych do likwidacji szkody z pomocą urządzenia mobilnego typu smartfon lub tablet z zainstalowaną na nim aplikacją Auto Online Inspection. Rzeczoznawca poprzez aplikację instruuje poszkodowanego o kolejnych niezbędnych czynnościach w czasie rzeczywistym, a następnie, na bazie zebranego materiału, wykonuje kosztorys naprawy wyliczając należne odszkodowanie.

Aby wykonać oględziny tą metodą, właściciel samochodu musi posiadać urządzenie typu smartfon lub tablet z systemem operacyjnym Skype i jest bezpłatnie udostępniana klientom AXA DIRECT w ramach procesu likwidacji szkody.


Wprowadzenie aplikacji do oględzin online gwarantuje przede wszystkim:

    1. Szybką obsługę;

    2. Elastyczne podejście do potrzeb Klienta;

    3. Znaczące skrócenie czasu likwidacji szkody;

    4. Ograniczenie kosztów procesu likwidacji (brak konieczności dojazdów do Klienta oznacza oszczędność czasu, paliwa i kosztów eksploatacji samochodu rzeczoznawcy);

    5. Digitalizację procesu.

Od momentu rozpoczęcia testów nowego narzędzia, AXA DIRECT zrealizowała przy jego pomocy kilkadziesiąt oględzin uszkodzonych pojazdów. Ocena jakości przysłanego materiału, jak i poziomu zadowolenia Klientów z tej usługi wypadła bardzo pozytywnie.

Liczymy na to, że dynamiczny rozwój techniki i aktywne działania naszego partnera pozwolą w najbliższej przyszłości zwiększyć procentowy udział oględzin uszkodzonych pojazdów, wykonywanych przy pomocy tej metody, co z kolei wpłynie na dalsze usprawnienie procesu likwidacji szkód w AXA DIRECT – mówi Marek Jędrasiewicz, Kierownik Działu Rzeczoznawców AXA DIRECT.

źródło: AXA

Kan