Prawdopodobnie najbardziej popularny serwis streamingowy świata – Spotify, w ciągu ostatnich 14 miesięcy znacząco powiększył bazę klientów płacących abonament. Jeszcze w marcu 2013 roku było ich 6 milionów a dziś jest to 10 milionów użytkowników.


Wyniki Spotify są powodem do dumy. Spośród ponad 40 milionów aktywnych użytkowników aż 1/4 to osoby płacące abonament. Szwedzki serwis muzyczny funkcjonuje już na 56 rynkach na całym świecie .

„Dziesięć milionów abonentów jest kamieniem milowym zarówno dla Spotify i całej branży muzycznej”, stwierdził w oświadczeniu CEO i założyciel Spotify, Daniel Ek. „Ciągle powiększamy naszą przewagę w cyfrowej przestrzeni muzycznej i nadal będziemy koncentrować się na tym, by umożliwić słuchanie muzyki coraz większej liczbie ludzi z całego świata”.


Nie ulega wątpliwości, że coraz więcej użytkowników ceni sobie nieograniczony dostęp do utworów muzycznych, stąd usługi związane ze strumieniowym przesyłaniem muzyki będą coraz bardziej popularne. Osobom, które decydują się na skorzystanie z okresu próbnego Spotify Premium (bez reklam i ze słuchaniem piosenek w trybie offline), ciężko jest później wrócić do bardziej ograniczonej wersji darmowej.

Szerzą się spekulacje, że jeśli Spotify uda się utrzymać tak spory wzrost, to wejście spółki na giełdę jest tylko kwestią czasu.

Źródło: 9to5Mac, DigitalTrends

Sewix