Według informacji podanych przez Geek.com, Google pracuje nad zupełnie nowym interfejsem swojej usługi pocztowej. Webowy Gmail ma zostać uproszczony i być bardziej podobny do aplikacji na urządzenia mobilne.


Ze screenshotów wynika, że nowy interfejs Gmaila został stworzony z myślą o responsywności. Oznacza to, że witryna będzie automatycznie pozycjonować elementy na ekranie, w zależności od rozmiaru wyświetlacza. Wygodnie skorzysta więc z niego zarówno osoba korzystająca z wielkiego monitora, jak i użytkownik tabletu.

Interfejs testowany teraz przez ekipę Google po lewej stronie zawiera wysuwany pasek menu, umożliwiający przejście między folderami czy skrzynkami pocztowymi. W dolnym prawym rogu znalazł się przycisk do szybkiego tworzenia nowej wiadomości e-mail a po prawej u góry można uruchomić komunikator Hangouts. W samym środku znalazły się najnowsze e-maile, które zajmują większą szerokość niż obecnie i pozwalają na lepszy podgląd tytułu czy zawartości wiadomości. Co dziwne, w układzie tym nie widać miejsca dla reklam Google Adsense, ale zapewne jeszcze ulegnie to zmianie.


Gwiazdki, oznaczające obecnie ważne wiadomości, zostały ostatecznie zastąpione przez pinezki. Co ciekawe, po kliknięciu na przełącznik z pinezką na niebieskim pasku wyszukiwania, wszystkie nasze oznaczone pinezką e-maile przejdą na sam szczyt listy wiadomości. W innym wypadku będą ułożone chronologicznie.

Jak podaje serwis Geek.com, data wprowadzenia przeprojektowanej wersji Gmaila nie jest jeszcze znana. Może to nastąpić podczas konferencji Google I/O 25 czerwca, ale do tego czasu interfejs może się jeszcze znacznie zmienić.