Blue Media, operator systemu przelewów ekspresowych
BlueCash, wprowadza darmowe przelewy na telefon. Przelew natychmiastowy
będzie można zrealizować bezpłatnie do 27 banków, bez konieczności
wpisywania numeru konta odbiorcy.
BlueCash to pierwszy w Polsce system przelewów
ekspresowych. Został uruchomiony w 2008 r. przez sopocką spółkę Blue
Media i do tej pory za jego pośrednictwem zrealizowano ponad 3 mln
transakcji. W serwisie BlueCash.pl około 95% przelewów jest
realizowanych w czasie krótszym niż 10 minut, średnio w 42 sekundy.

Bez prowizji i
ekspresem do 27 banków
Obok realizacji standardowych przelewów
ekspresowych, wymagających wpisania danych i numeru konta odbiorcy,
BlueCash umożliwia przekazywanie środków na konto po podaniu numeru
telefonu odbiorcy. To najprostszy a obecnie także darmowy sposób
przesyłania pieniędzy pomiędzy kontami w różnych bankach, umożliwiający
realizację przelewu do wysokości 20 tyś zł. Do tej pory prowizja za
realizację przelewu na telefon
wynosiła 1 zł za każde 1000 zł. Od dziś Blue Media całkowicie rezygnuje
z pobierania prowizji, oferując swoim klientom darmowy, ekspresowy
transfer pieniędzy aż do 27 banków. Aby skorzystać z bezpłatnego
przelewu na telefon, wystarczy zarejestrować się w serwisie BlueCash.pl.
– Przelew BlueCash na telefon może być
alternatywą dla tradycyjnych przelewów bankowych, bo jest darmowy,
znacznie szybszy i nie wymaga podawania danych odbiorcy oraz numeru
konta bankowego. Aby przelać pieniądze wystarczy wybrać odbiorcę z
książki adresowej w telefonie – tłumaczy Sebastian Ptak, Dyrektor
Zarządzający Blue Media.
Przez serwis WWW
albo przez aplikację
Bezpłatny przelew na telefon można zrealizować
zarówno do osoby zarejestrowanej w serwisie (transakcja odbywa się
automatycznie po podaniu nr telefonu – system przyporządkowuje numer
telefonu użytkownika do numeru konta bankowego i przekazuje środki na
jego konto), jak również niezarejestrowanego odbiorcy. Po zleceniu
przelewu otrzymuje on sms-a o treści „odbierz przelew od…”. Pieniądze
zasilą jego konto, po podaniu numeru PIN i numeru konta, na który mają
zostać przelane środki.
– To rozwiązanie sprawdza się doskonale wtedy,
gdy nie mamy pod ręką numeru konta odbiorcy albo możliwości wpisania
danych przelewu odbiorcy a chcemy szybko przesłać pieniądze. –
tłumaczy Sebastian Ptak.
Na każdym etapie zlecania i wykonywania przelewu,
nadawca jest informowany mailowo o bieżącym statusie transakcji.
Dodatkowo odbiorca może otrzymać powiadomienia SMS oraz e-mail o
zrealizowaniu przelewu od nadawcy. Darmowe przelewy na telefon można
realizować od dziś do odwołania za pośrednictwem serwisu
www.bluecash.pl albo aplikacji dostępnej na platformy mobilne: Android
oraz iOS.
Nie tylko na telefon
Oprócz przelewu na telefon, użytkownicy systemu
BlueCash mogą zlecić przelew w standardowy sposób, wpisując dane i
numer konta odbiorcy. Można to zrobić zarówno z poziomu strony
internetowej BlueCash.pl, aplikacji na smartfonie, jak również systemu
bankowości elektronicznej. Z tej ostatniej możliwości mogą obecnie
korzystać klienci AliorSync, mBanku, MultiBanku i Podkarpackiego Banku
Spółdzielczego z siedzibą w Sanoku. Blue Media zakłada, że do końca
2013 r. przelew ekspresowy będą mogli wykonać w ten sposób klienci
kolejnych 10 banków. W tym ostatnim przypadku o cenie przelewów
decydują banki.
źródło: Blue Media
Kan
Całkiem fajna oferta i przydatna, a do tego darmowa.
Czy ja wiem czy taka przydatna. Jak mam zamiar często wysyłać przelewy, to dodam go do „ulubionych” w swoim banku i pieniądze równie szybko trafią na jego konto i bez pośredników. A sama operacja będzie szybsza, bo loguje się bezpośrednio do banku a nie najpierw do Blue a potem do banku.
Jak sporadycznie, to powiem komuś żeby zamiast podać numer konta zarejstrował się na BlueMedia – już to widze. Myśle, że ze trzy osoby zrobia taki przelew 😉
~Krzysiek Zamiast wymyślać bzdury , wejdź na stronę Blue Media i doinformuj się (-: Tu nie chodzi o „częstość” wykonywania przelewów , tylko szybkość – praktycznie jest to kilka minut . Na dodatek także w soboty , niedziele , dni wolne . Ani Ty ani Twój odbiorca nie musi mieć konta ani nawet rejestrować się w Blue Media , tylko musicie mieć konta w bankach współpracujących z Blue Media . Możesz nawet nie znać nr konta swego odbiorcy , wystarczy , że znasz jego nr telefonu . To bardzo dobry sposób na płatności „awaryjne”.