Firma NVIDIA zaprezentowała dziś Projekt SHIELD, czyli przenośne urządzenie do gier obsługujące otwarte platformy oprogramowania, przeznaczone dla nowoczesnych graczy, którzy chcą grać na własnych zasadach – gdziekolwiek się znajdują.

Project SHIELD
Project SHIELD

Urządzenie powstało zgodnie z filozofią, że środowisko do gier powinno być otwarte i elastyczne. To dlatego Projekt SHIELD bezproblemowo obsługuje zarówno gry przeznaczone dla systemu Google Play. Ponadto może funkcjonować jako bezprzewodowy kontroler i odbiornik gier strumieniowanych z komputera PC wyposażonego w procesory graficzne GeForce GTX, umożliwiając granie w tytuły z biblioteki sklepu Steam w dowolnym miejscu w domu.

Projekt SHIELD łączy w konsolowym kontrolerze wysoką wydajność obliczeniową układu NVIDIA Tegra 4, szybką technologię łączności bezprzewodowej dla gier oraz zachwycającą jakość obrazu i dźwięku. Użytkownicy mogą grać na ekranie wbudowanym w urządzenie lub podłączyć je do dużego telewizora i usiąść na wygodnej kanapie.

Tegra 4 sercem i głową

Projekt SHIELD jest napędzany najszybszym procesorem mobilnym na świecie, czyli nowym układem NVIDIA Tegra 4, który został wyposażony w specjalnie dostosowany, 72-rdzeniowy procesor graficzny GeForce oraz pierwszą czterordzeniową implementację najnowszego procesora centralnego firmy ARM, czyli Cortex-A15. Dzięki energooszczędnemu rdzeniowi i technologii oszczędzania energii PRISM 2 urządzenie może zapewnić użytkownikowi godziny zabawy na jednym ładowaniu akumulatora.

Gry dla systemów Android i Windows

Windows i Android to najpopularniejsze platformy komputerowe na świecie. Wokół obu z nich rozwinął się ogromny ekosystem deweloperów oprogramowania. Mimo, że żadna z nich nie została zaprojektowana specjalnie do gier, obie otwarte platformy przyciągnęły miliony graczy. Konstrukcja urządzenia Projekt SHIELD umożliwia granie w gry dla systemów Android i Windows w nowy, ekscytujący sposób.

Urządzenie może natychmiast pobrać wszystkie gry dla systemu Android, w tym specjalnie zoptymalizowane tytuły dostępne w sklepie NVIDIA TegraZone, z którego pobrano już łącznie ponad 6 milionów pozycji. SHIELD funkcjonuje też jako bezprzewodowy odbiornik do gier z umieszczonego w pobliżu komputera PC, wyposażonego w kartę graficzną NVIDIA GeForce GTX 650 lub lepszą.

Konsolowy kontroler

Project SHIELD - controller
Project SHIELD – controller

Ergonomiczny kontroler wbudowany w Projekt SHIELD został stworzony dla graczy, którzy wymagają doskonałej kontroli i precyzji sterowania.

Wyświetlacz dostosowany do ludzkiego oka

Project SHIELD - connectivity
Project SHIELD – connectivity

Wbudowany w Projekt SHIELD pięciocalowy wyświetlacz wielodotykowy o rozdzielczości HD 1280×720 i gęstości 294 punktów na cal (dpi) jest dostosowany do percepcji ludzkiego oka. Oprócz tego procesor Tegra 4 został wyposażony w technologię Direct Touch, dzięki której reakcja urządzenia na dotyk jest szybsza i bardziej dokładna niż w przypadku standardowych wyświetlaczy dotykowych.

Dostrojony dźwięk i system głośnikowy Bass Reflex
Bogaty i głęboki dźwięk jest niezbędny każdemu graczowi, który chce w pełni zagłębić się w świecie gry. Projekt SHIELD zapewnia wierność i dynamikę odtwarzanego dźwięku, którego próżno szukać w innych urządzeniach przenośnych. Specjalnie dobrane głośniki w obudowach bass-reflex i dostrojony system audio umożliwia uzyskanie dwukrotnie niższych częstotliwości niż podobne rozwiązania w laptopach wysokiej klasy.

Projekt SHIELD może również korzystać z takich aplikacji dla systemu Android jak Hulu, Netflix czy Slacker Radio, dzięki czemu użytkownicy mogą oglądać filmy i słuchać muzyki gdziekolwiek zechcą, bez drogich i nieporęcznych głośników.

Wsparcie wiodących deweloperów gier
Czołowi twórcy gier wyrazili już silne zainteresowanie Projektem SHIELD.

źródło: NVIDIA

Kan