Firma PowerA – producent akcesoriów przeznaczonych głównie na konsole przedstawił analogowy kontroler mający obsługiwać gry wydane na platformę Android. Współpracuje on zarówno ze smartfonami jak i tabletami za pośrednictwem łączności Bluetooth. Urządzenie posiada regulację uchwytu pozwalającą na współpracę nawet z takimi jednostkami jak Samsung Galaxy Note.


Kontroler będzie kompatybilny z każdym produktem wyposażonym w Androida w wersji 2.3 lub wyższej. Zasilany jest za pomocą dwóch baterii typu AAA, które pozwolą do 18h nieprzerwanej rozgrywki. Nowy pad ma uwolnić graczy od konieczności korzystania z panelu dotykowego w swoich telefonach na rzecz wygodniejszej formy z tradycyjnymi przyciskami. Już teraz współpracuje on z takimi tytułami jak Modern Combat 3: Fallen Nation czy Six-Guns. Prócz dopasowania do niektórych produkcji Gameloftu firma PowerA prowadzi również rozmowy z takimi podmiotami jak ATARI, Machine Works, Namco, Sega i RatRod Studio.

Wśród ciekawszych gier dostosowanych pod analogowy kontroler będą m.in.: Duke Nukem 3D, Dungeon Hunter 3, Gangstar Rio: City of Saint, N.O.V.A. 3, Sky Gamblers: Rise of Glory oraz Virtua Tennis Challenge. Z racji tego, że kompatybilność tytułów z padem wymaga odpowiednich modyfikacji, producent udostępnił na swojej stronie właściwe oprogramowanie ułatwiające developerom przepisanie części kodu swoich gier by dostosować je do możliwości jakie oferuje urządzenie.

Oficjalna premiera kontrolera ma nastąpić już za miesiąc tj. 21 października 2012 w cenie 49,99 dol. Jest to kolejny przykład na zwrócenie się zarówno wydawców gier jak i akcesoriów przeznaczonych na konsole w stronę smartfonów i tabletów. W ostatnim czasie specyfikacja techniczna tych urządzeń poszybowała znacznie w górę stając się realnym zagrożeniem dla producentów konsol. Obecny trend zaczyna się uwidaczniać coraz bardziej w prognozach sprzedażowych takich firm jak chociażby Sony, doprowadzając do istotnych przetasowań w tym segmencie rynku. Jedno jest pewne – w całej tej rywalizacji skorzysta głównie jeden gracz – konsument.

Źródło: engadget.com, theverge.com, powera.com

Kamil Kawczyński