Już teraz można kupować bilety kolejowe korzystając z telefonu komórkowego, jest to możliwe dzięki nowej funkcjonalności systemu Bilkom. Spółka TK Telekom wraz z PKP Intercity zaprojektowała i wdrożyła pierwszy w Polsce w pełni mobilny system zakupu biletów kolejowych objętych rezerwacją miejsca. Bilkom pomoże zaplanować podróż, kupić bilet i okazać go do kontroli na ekranie telefonu. Co ważne, wystarczy jednorazowa rejestracja, a każdy zakup biletu zajmie nam dosłownie chwilę. Oprócz tego, Bilkom pozwala sprawdzić odjazdy oraz przyjazdy pociągów z dowolnej stacji w Polsce, aktualne położenie pociągu, pomoże dotrzeć do dowolnego przystanku kolejowego bez znajomości jego lokalizacji. smartfon sam zaprowadzi nas do niego.


Nowoczesny kanał sprzedaży biletów gwarantuje oszczędność czasu podróżnemu i odciąża tradycyjne kasy na dworcach. Bilet można kupić wszędzie, nawet do 15 minut przed odjazdem pociągu. Wystarczy do tego telefon komórkowy z dostępem do internetu, obsługiwany przez dowolnego operatora. Łatwiejszy dostęp do systemu sprzedaży to komfort i szybki zakup biletu – podróżny nie musi odwiedzać dworca, a brak kolejek to szczególne ułatwienie w okresie wakacyjno-świątecznym.

Korzystanie z Bilkom jest bezpłatne, a kupowane za jego pomocą bilety nie różnią się ceną od tych nabywanych w kasie. Obecnie w systemie Bilkom dostępne są bilety na pociągi EIC oraz Ex spółki Intercity SA. W kolejnym etapie wdrażania projektu będzie możliwy zakup biletów na inne pociągi.

Konferencja TK Telekom i PKP Intercity
Konferencja TK Telekom i PKP Intercity

Jak kupić bilet?

    1. Podczas rejestracji na stronie www.bilkom.pl należy wprowadzić dane podróżnego. System może zachować informacje, więc nie trzeba pamiętać numeru karty ani przechowywać listy haseł jednorazowych, tokenów itd. Istnieje oczywiście możliwość jednorazowego użycia karty, bez jej zapamiętywania.
    Dane o transakcjach są dostępne tylko dla klienta i operatora płatności obsługującego system.

    2. Za pomocą aplikacji w telefonie lub korzystając ze strony mobilnej https://m.bilkom.pl, po wybraniu dogodnego połączenia, należy kliknąć opcję „Kup bilet”.

    3. Po zalogowaniu się i wybraniu odpowiednich opcji (klasa, rodzaj zniżki), przechodzimy do systemu płatności.

    4. Po dokonaniu płatności – bilet w postaci MMS, dotrze na telefon komórkowy.

    5. Podczas kontroli biletów należy pokazać bilet w postaci kodu 2D w telefonie. Biletu nie trzeba drukować. Rozładowany telefon komórkowy nie będzie problemem, gdyż bilet dostępny jest on-line na dowolnym urządzeniu.

Ekran startowy
Ekran startowy

Aplikacja Bilkom udostępnia aktualne informacje na temat połączeń kolejowych i umożliwia planowanie podróży między dowolnymi miejscami w Polsce. Oprócz połączeń kolejowych, Bilkom oblicza czas potrzebny na dotarcie na dworzec, uwzględniając sposób poruszania się (pieszo, rowerem, samochodem). Pokaże również aktualną pozycję pociągu, poinformuje o możliwych utrudnieniach na wybranej trasie, a także wskaże ewentualne opóźnienia.

Bilkom, od momentu uruchomienia, został pobrany ponad 32 000 razy i od początku plasuje się w pierwszej 10 rankingu iTunes. Aplikacja jest dostępna w trzech wersjach systemowych (Android, Windows Phone 7 oraz dwie wersje IOS na iPhone’a i iPada).

Dalszy rozwój aplikacji w dużej mierze będzie zależał od samych użytkowników i ich preferencji. By sprostać temu zadaniu, uruchomiono specjalny adres e-mail, na który można zgłaszać wszelkie uwagi i sugestie: bilkom@tktelekom.pl

Pierwsza
rejestracja
w systemie:

www.bilkom.pl

 

Wersja
mobilna

https://m.bilkom.pl

 

Aplikację
w wersji na iPhone’a, i iPada  można pobrać
tutaj:

http://itunes.apple.com/pl/app/bilkom/id529806476?l=de&ls=1&mt=8

 

Aplikację
w wersji dla systemu Android można pobrać
tutaj:

https://play.google.com/store/apps/details?id=de.hafas.android.pkp

 

Aplikację
w wersji dla systemu Windows Phone 7 można
pobrać tutaj:

http://www.windowsphone.com/pl-PL/apps/924a2675-906e-42bc-b693-e3fe3349672b