Serwis Cnet dotarł do e-maila wysłanego przez prezesa Mozilli, Chris Bearda, do swoich pracowników. Wynika z niego, że wskutek niewystarczającego zainteresowania, smartfon za 25 dolarów z Firefox OS ostatecznie nie trafi na rynek.

Mozilla Firefox OS

Mozilla doszła do wniosku, że cena nie jest najważniejszym argumentem w walce o klienta. W e-malu Bearda możemy przeczytać, że firma zamierza „skoncentrować się na działaniach, które zapewnią lepsze doświadczenie użytkownika, a nie jedynie na cięciu kosztów.” Mozilla chce więc dopracować Firefox OS, który wymaga jeszcze wielu ulepszeń. Być może niebawem platforma zyska wsparcie dla androidowych aplikacji, przynajmniej tych najpopularniejszych, i przez to wzbudzi większe zainteresowanie klientów.

Oczywiście Mozilla nie zamierza od teraz rywalizować z najlepszymi smartfonami dostępnymi na rynku, ale chce raczej, by jej system znalazł się na urządzeniach z różnych półek cenowych. Beard wspomniał, że firma wciąż interesuje się rynkiem tzw. feature-phone’ów, czyli prostych słuchawek o podstawowych funkcjach. Smartfon za 25 dolarów był jednak pewną skrajnością – u wielu osób, które miały go przez chwilę w dłoniach, wywołał po prostu frustrację. Mówimy o urządzeniu z 3,5-calowym ekranem 480 x 320 pikseli, 1-rdzeniowym procesorem SpreadTrum 1,0 GHz, łącznością EDGE oraz aparatem 2 mpx.

Źródło: The Verge

Sewix