Choć upłynął niemal rok od chwili, gdy Facebook pokazał światu nowy, przeprojektowany strumień aktualności (News Feed), do dziś korzysta z niego zaledwie garstka wybranych. Zuckerberg i spółka postanowili wprowadzić pewne zmiany i w czwartek ponownie zapowiedzieli nową odsłonę swojego serwisu.

Facebook

Nowy wygląd najważniejszego miejsca na Facebooku, czyli strumienia wiadomości, został zaprezentowany pierwotnie w marcu zeszłego roku. Zobaczyliśmy duże grafiki, uproszczony interfejs i wysuwany ciemny pasek boczny, który podobnie jak w wersji mobilnej, miał zawierać ustawienia czy listę aktywnych znajomych. Była to zdecydowana zmiana, która jednak, jak wykazał okres testowy, nie przypadła do gustu sporej części użytkownikom.

Wcześniejsza wersja News Feeda z marca 2013 roku
Wcześniejsza wersja News Feeda z marca 2013 roku

Facebook postanowił więc popracować nieco nad funkcjonalnością portalu i zrobił mały krok do tyłu pod względem zasięgu wprowadzanych zmian. Tak naprawdę ograniczają się one tylko do powiększenia zdjęć oraz zmiany czcionki a reszta to „kosmetyka”. Zrezygnowano z wysuwanego paska po lewej stronie ekranu. Całość idzie raczej w dobrym kierunku, choć wygląd sprzed roku wydaje nam się znacznie bardziej ciekawy.

Nowy News Feed z marca 2014 roku
Nowy News Feed z marca 2014 roku

Kiedy nowy wygląd trafi do przeciętnego użytkownika? Większość ma go dostać jeszcze w tym miesiącu, choć patrząc na szybkość wdrażania zmian na Facebooku, raczej nie warto trzymać się kurczowo jakichkolwiek terminów.

Źródło: Cnet

Sewix