Przez wiele lat wśród klientów banków istniało przekonanie, że karta kredytowa to szalenie skomplikowane i bardzo drogie narzędzie finansowe. Badanie dotyczące użytkowników kart kredytowych zrealizowane przez GFK na zlecenie Banku Citi Handlowych zmienia dotychczasowe przekonania.

Okazuje się, że karta kredytowa nie jest wcale straszna, nie jest skomplikowana, a w dodatku może być tania – mówi newsrm.tv Marcin Domagała, dyrektor departamentu zarządzania produktem karta kredytowa w Citi Handlowy.

Kim jest typowy użytkownik karty kredytowej?

Już prawie co piąty Polak ma ją w swoim portfelu, a prawie połowa (45 proc.) korzysta z niej co najmniej parę razy w tygodniu, w tym 13% korzysta codziennie. Wśród posiadaczy kart kredytowych w Polsce zdecydowanie dominują młodzi ludzie. Typowy użytkownik karty kredytowej ma mniej niż 50 lat (69% respondentów), posiada rodzinę (54% badanych) oraz codziennie używa Internetu (76% badanych). Ponadto co trzeci użytkownik ma wyższe wykształcenie oraz dochód miesięczny przekraczający 4.500 złotych netto na gospodarstwo domowe. Typowy użytkownik posiada jedną kartę kredytową, z której korzysta kilka razy w tygodniu. – Badanie wykazało, że około 65% użytkowników wydaje miesięcznie kartą kredytową 1.000 złotych, co ciekawe również około 65% użytkowników w całości spłaca to zadłużenie – dodaje Marcin Domagała. Trendy na rynku kart kredytowych

Z pozytywnych trendów obserwowanych przez nas na rynku wśród użytkowników kart kredytowych, widzimy, że rośnie świadomość tego, że karta kredytowa jest narzędziem prostym w otrzymaniu. Nie wymaga tony formularzy, wielu wizyt w bankach, proces jest coraz prostszy – dodaje Marcin Domagała. Kartę kredytową można otrzymać na podstawie rozmów z konsultantem lub zaaplikowania przez stronę internetową, szybko, komfortowo i bez ruszania się z domu. Kolejnym pozytywnym aspektem, dla posiadacza karty kredytowej jest możliwość z poziomu aplikacji mobilnej rozłożenie na raty dużych zakupów, to znaczy zamienić zadłużenie na formę klasyczne kredytu gotówkowego.

źródło: newsrm.tv

Kan