Duża konkurencja na rynku telefonii komórkowej sprawia, że operatorzy walczą o klientów nie tylko ceną, lecz także konstrukcją umowy. Klienci oczekują jasnych rozwiązań i dużej dowolności. Virgin mobile zdecydował się wprowadzić swoją pierwszą ofertę na abonament. Ma ona wzmocnić pozycję operatora na rynku i zwiększyć liczbę klientów do 650 tys. do końca roku.
– Wprowadzenie oferty abonamentowej jest dla nas naturalnym krokiem w rozwoju firmy. Nie chcemy być tylko firmą pre-paidową, już kilka miesięcy temu zakupiliśmy i wdrażaliśmy nową platformę IT, która pozwala nam wprowadzić bardzo innowacyjne oferty, jakich na rynku po prostu nie ma. To kolejny krok w rozwoju firmy i odpowiedź na oczekiwania klientów, którzy chcieli mieć ofertę post-paidową dostępną w Virgin – tłumaczy w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Grażyna Piotrowska-Oliwa, prezes Virgin Mobile Polska.
Virgin Mobile, dotychczas znany z ofert na kartę, 27 stycznia wprowadził ofertę post-paid, czyli „Albonament”. Klienci mają możliwość układania abonamentu, tworzą go sami poprzez wybór pakietów cyklicznych, pakietów jednorazowych i okresu umowy.
– Nie wymagamy od klienta zobowiązań długoterminowych, 12- czy 24-miesięcznych, gdzie za zerwanie takich umów z reguły u operatorów grozi kara. U nas podpisuje się umowę jednorazowo, na czas nieokreślony, ale bez żadnych zobowiązań miesięcznych. To klient sam komponuje ofertę, decydując, czy chce mieć ofertę wyłącznie na transmisję danych, SMS-y, czy rozmowy – mówi Piotrowska-Oliwa.
Jak wskazuje prezes Virgin Mobile, oferta post-paid powinna przyciągnąć klientów, zwłaszcza że w związku z przepisami ustawy antyterrorystycznej również przy zakupie kart pre-paid jest już konieczne podawanie danych osobowych.
Virgin Mobile Albonament to coś innego niż abonament
– Konstrukcja oferty jest de facto równie elastyczna dla klienta jak pre-paid. Płaci się tylko za te elementy, z których chce się korzystać. Stąd też nazwa oferty „Albonament”. Albo płacę, albo nie płacę, albo korzystam, albo nie. To od klienta zależy, ile zapłaci i z jakich usług chce korzystać – podkreśla Piotrowska-Oliwa.
– Oferta łączy wiele unikalnych cech. Jest elastyczna, wprowadza nowy produkt, coś między ofertą pre-paidową a tradycyjnym abonamentem – dodaje Piotr Suchodolski, dyrektor marketingu Virgin Mobile Polska.
Virgin Mobile postpaid, czyli – zmieniaj kiedy chcesz Albonament
To pierwsza tego typu oferta na polskim rynku. Klienci coraz częściej zwracają uwagę na elastyczność, chcą wiedzieć, za co i ile płacą. Virgin Mobile szacuje, że „Albonament” będzie stanowił znaczną część przyrostu bazy klientów.
– Liczę, że w tym roku może jeszcze nie większość, ale na pewno kilkadziesiąt procent przyrostu klientów, bliżej 50 niż 20, będą stanowić klienci oferty post-paidowej – zapowiada Suchodolski.
Nowy model ma przyciągnąć do sieci nowych klientów. Już na koniec 2016 roku baza klientów przekroczyła 412 tys. Obecnie jest ich ok. 430 tys. Z danych UKE wynika, że w ubiegłym roku przeniesiono łącznie ponad 1,7 mln numerów. Virgin Mobile z wynikiem netto 52 771 numerów uplasował się na drugiej pozycji. Jak wskazuje prezes Virgin Mobile, marka mimo niższych nakładów marketingowych jest dobrze rozpoznawalna.
– W 2016 roku zgodnie z założeniami zwiększyliśmy dwukrotnie przychody z 40 do 80 mln zł, na ten rok cele również mamy bardzo ambitne. Chcemy zakończyć 2017 rok powyżej 100 mln. Zakładamy kilkudziesięcioprocentowy wzrost klientów, do ponad 600 tys. na koniec roku – ocenia Grażyna Piotrowska-Oliwa.
źródło: Agencja Informacyjna Newseria
Kan
Prawda jest taka że to freemium przyciaglo klientów, maja zarejestrowanych 83% kart czyli w praktyce 350 tys użytkowników,ten abonament to nie wypal bo lepsza mają ofertę na kartę,dla mnie sprawa jest oczywista za 2 lata na koniec 2018 roku będą się zwijać.
Przyznam Ci rację, ciężko widzę przyszłość z takim podejście Virgin. Napiszę więcej, jest ogromna konkurencja i wręcz prawie niemożliwym jest, żeby utrzymali się na rynku, ale trzymam kciuki. Sam byłem ich klientem prawie od początku, bo jak weszli z ofertą, byli bezkonkurencyjni. Teraz? Każdy operator w ofercie na kartę oferuje no-limit. Różni się tylko ilość przyznawanych gigabajtów oraz cena oferty, zaczynając od 25 złotych. Są lepsze oferty innych operatorów i jeśli Virgin nie zrobi lepszej oferty, to więcej klientów nie przyciągnął…
Prawda jest taka ,że każdy z obecnych operatorów ma lepszą ofertę na kartę niż w abonamencie,a ich oferta ni lepsza ni gorsza niż innych opów,Oczywiście żeby wygrać z dużo większą konkurencją trzeba mieć dużo lepszą ofertę cenową.
Cenowo to raczej wszyscy operatorzy są na granicy opłacalności , tu będą mieli wzrost klientów m.innymi poprzez ; uwiązanie ; max 1 m-c i modyfikacje swoich potrzeb na usługi gsm.
@ Krzy gratuluję przewidywalności Ty się tu marnujesz ze swoją fachowościa ..
Pani Grażyno…
Ładnie to tak ubierać się na fioletowo, gdy się jest prezesem sieci, której kolor dominuący to czerwień? Większość pomyśli, że artykuł jest o fioletowej konkurencji 😉
Cóż za nietakt wizerunkowy 😉
Oni chyba mają swój wyimaginowany świat skoro takie pierdoły mówią:-/
Z taką ofertą nic nie zwojują.. do tej pory udzie brali abonament bo była pewnośc zachowania numeru, a wcześniej telefony za 1zł.. Teraz gdy można kupić telefon za grosze i kartę gdzie za 25zł można mieć nolimit nie ma sensu abo.. w ofercie prepaid można ustawić cykliczne doładowania (opcja w każdym koncie bankowym) więc abo nie jest już tak atrakcyjny..
tak krytykowali abonament, a w niego weszli. skonczy sie tak, ze tym abonamentem nie zreperuja żadnej swojej dziury w finansach, tylko jeszczde bardziej sie beda chwiac. albo mamy pieniadze, albo nie mamy