Telefonia internetowa – w przeciwieństwie do tradycyjnej, stacjonarnej – ma się coraz lepiej. W głównej mierze dzięki przedsiębiorcom. Ponad pół miliona firm w Polsce korzysta z połączeń telefonicznych za pośrednictwem internetu (usługa VoIP). Jak podkreślają dostawcy tych usług, dla firm to nie tylko możliwość obniżenia kosztów, lecz także dostęp do usług dodatkowych, przydatnych w prowadzeniu firmy.
– Ceny na rynku połączeń głosowych VOIP spadają, dlatego potencjał wzrostu tylko na produktach opartych o proste połączenia telefoniczne jest niewielki bądź żaden – tłumaczy Michał Jakubowski, prezes spółki easyCALL. – Natomiast w przypadku usług innowacyjnych, związanych z zaspokajaniem potrzeb przedsiębiorców, potencjał wzrostu jest bardzo duży.
Według badającej rynki krajów Europy Środkowej i Wschodniej firmy analitycznej PMR Research udział połączeń VoIP (z ang. Voice over Internet Protocol) w całkowitym czasie połączeń głosowych w sieciach stacjonarnych w Polsce jest coraz większy. Na koniec 2012 r. wynosił 34 proc., był o 5 proc. większy niż rok wcześniej i o blisko 10 proc. – niż w 2010 r. PMR szacuje, że z telefonii internetowej korzysta ponad 2,5 mln osób, w tym blisko 550 tys. firm.
– W Polsce rynek połączeń VoIP jest zdecydowanie mniej rozwinięty niż w krajach Europy Zachodniej. W krajach takich jak Wielka Brytania, Stany Zjednoczone czy Francja rynek VoIP to kilkadziesiąt procent połączeń głosowych – ocenia Jakubowski. – Zakładamy, że w ciągu najbliższych kilku lat średnia związana z liczbą połączeń realizowanych za pośrednictwem VoIP będzie zdecydowanie wyższa niż obecnie i zbliży się do poziomu rynków rozwiniętych.
Rosnąca liczba użytkowników i przychodów operatorów z tytułu usług VoIP, jak zauważają analitycy PMR Research, to przede wszystkim efekt zainteresowania telefonią internetową ze strony przedsiębiorstw. Wynika ono nie tylko z niższych kosztów połączeń, które w porównaniu z telefonią stacjonarną mogą być niższe nawet o 60 proc., lecz także dostępu do szeregu funkcjonalnych usług dodatkowych (np. wirtualnego faksu, centrali telefonicznej, telekonferencji). Korzystają z nich nie tylko centra outsourcingowe i call center, lecz także coraz więcej małych i średnich przedsiębiorstw.
– Obecnie pracujemy nad wprowadzeniem możliwości odbywania walnych zgromadzeń poprzez połączenia VoIP – informuje Jakubowski. – Koszty z tym związane, szczególnie w dużych firmach, są znaczące. Wydaje się, że możliwość prowadzenia ich przez internet jest interesującym rozwiązaniem, które w dodatku pozwala na uczestnictwo dużo większej liczbie akcjonariuszy. Będziemy oferować nie tylko rozwiązanie techniczne, lecz także infrastrukturę prawną, zweryfikowaną zarówno od strony notariusza, jak i systemu zabezpieczeń. Prawo dopuszcza możliwość głosowania przez internet.
Rentowność produktów dodanych, w przeciwieństwie do głosowych, jak przekonuje Michał Jakubowski, jest spora, bo można doliczać do nich wyższe marże.
– Tego rodzaju usługi cieszą się rosnącym zaufaniem i znajdują coraz szersze zastosowanie w firmach – wskazuje prezes spółki easyCALL. – Na początku klienci z reguły korzystają z prostych produktów. Kiedy przekonają się, że są stabilne, bezpieczne i oferują wysoką jakość, to decydują się na rozszerzanie współpracy.
Według analizującej rynek telekomunikacyjny firmy Point Topic Polska należy do grupy krajów, w których wzrost liczby użytkowników technologii IP jest jednym z najwyższych na świecie. W opartym o to kryterium rankingu w 2012 roku zajęliśmy dziewiąte miejsce, trzecie pod względem przyrostu procentowego. W Europie liderem wykorzystania telefonii VoIP jest Francja z 22 mln numerów oraz Niemcy (10 mln).
Jak podkreślają przedstawiciele easyCALL, biznes jest największym beneficjentem telefonii IP i ten trend będzie się utrzymywał w najbliższych latach.
źródło: Agencja Informacyjna Newseria
Kan
Dla mnie jedną z istotniejszych możliwości VoIP przewyższających telefonię stacjonarną jest to, że numer „stacjonarny” mogę mieć zawsze przy sobie niezależnie od tego gdzie jestem (nie ma problemu z tym by skonfigurować tak telefon komórkowy).
A po co konfigurować telefon stacjonarny do pracy z Voipem? Jeśli zależy Ci tylko na numerze stacjonarnym i odbieraniu połączeń to lepiej wykupić u operatora komórkowego numer stacjonarny i zrobić darmowe przekierowanie na telefon komórkowy. W Playu masz stacjonarny za 1 zł miesięcznie. jeśli zależy ci na połączeniach zagranicznych to niestety Voip jest na dzień dzisiejszy bez konkurencji.
easycall jest siecią o najgorszej opinii, suporcie jak też i jakości, ale dobrze rozreklamowaną, na szczęcie takich operatorów jest dużo więcej, zapraszam na: zvoip.prv.pl
ze swojej strony mogę polecić, których używałem i nie było problemów: hopin, alekontakt, freeconet
Zgadzam się. Dla mnie akurat voip to przede wszystkim tanie rozmowy międzynarodowe. Ja wybrałem spikon.pl ale jak ktoś już zauważył konkurencyjność na rynku jest spora… chyba największa w europie.
Prawda, spikon jest lepszy, a przynajmniej nie jest tak zjechany przez opinię w sieci :p
No nieźle, nieźle cóż za reklama! Jakbyście nie pamiętali, Easy Call było pierwszym operatorem VOIP. Konkurencyjność jest nie tylko spora, ale bardzo duża. Ja tam jestem wierny EasyCall.
Do Gino: nie jest zjechany w sieci, bo nikt nigdy o nim nie słyszał. Znaczy się świeżak na rynku.
Spikon to jeden z lepszych operatorów z VoIP. Jestem bardzo zadowolony.
Do Mario: A ile korzystasz, że jesteś taki zadowolony?
Jestem pewny, Że Nexo Handy świetnie sprawdzi się w trudnych warunkach, dlatego z chęcią zabiorą go na wycieczkę po wzgórzach, dolinach i osnutych mgłą lasach Walii.
A na końcu zrobimy sobie selfie z Elvisem, który przysiadł na plaży w Pembrokeshire, niedaleko Castlemartin i wypije z nim kawę 🙂
Jestem pewny, Że Nexo Handy świetnie sprawdzi się w trudnych warunkach, dlatego z chęcią zabiorą go na wycieczkę po wzgórzach, dolinach i osnutych mgłą lasach Walii.
A na końcu zrobimy sobie selfie z Elvisem, który przysiadł na plaży w Pembrokeshire, niedaleko Castlemartin i wypije z nim kawę 🙂
Jestem pewny, Że Nexo Handy świetnie sprawdzi się w trudnych warunkach, dlatego z chęcią zabiorą go na wycieczkę po wzgórzach, dolinach i osnutych mgłą lasach Walii.
A na końcu zrobimy sobie selfie z Elvisem, który przysiadł na plaży w Pembrokeshire, niedaleko Castlemartin i wypije z nim kawę 🙂
Jestem pewny, Że Nexo Handy świetnie sprawdzi się w trudnych warunkach, dlatego z chęcią zabiorą go na wycieczkę po wzgórzach, dolinach i osnutych mgłą lasach Walii.
A na końcu zrobimy sobie selfie z Elvisem, który przysiadł na plaży w Pembrokeshire, niedaleko Castlemartin i wypije z nim kawę 🙂
Jestem pewny, Że Nexo Handy świetnie sprawdzi się w trudnych warunkach, dlatego z chęcią zabiorą go na wycieczkę po wzgórzach, dolinach i osnutych mgłą lasach Walii.
A na końcu zrobimy sobie selfie z Elvisem, który przysiadł na plaży w Pembrokeshire, niedaleko Castlemartin i wypije z nim kawę 🙂
Zaraz będzie rok. Zacząłem na ich starcie… Widać, że chcą dogłaskać klienta. Wcześniej już nawet nie będę pisać z kogo usłyg korzystałem, bo to byłby tylko czarny PR.
Przzyznaj się, jesteś trollem zatrudnionym do chwalenia.
[quote]Zaraz będzie rok. Zacząłem na ich starcie… Widać, że chcą dogłaskać klienta. Wcześniej już nawet nie będę pisać z kogo usłyg korzystałem, bo to byłby tylko czarny PR. [/quote]
Co do chwalenia zdania są podzielone. Jest przecież wielu operatorów o różnych parametrach sprzętowych i wymaganiach. Ja osobiście korzystam z Easycalla.
Moja firma działa na voip.
Grunt to wybrać dobrego operatora voip.
[quote]Grunt to wybrać dobrego operatora voip.
[/quote]
i za chwile padnie nazwa firmy, ktora zatrudniła trolli piszący te bezsensowne komentarze
Obawiam się, że po Twoim komentarzu nikt się nie przyzna i forum umrze śmiercią naturalną, bo każdy będzie bał sę zareklamować 🙂
Liwia masz rację, ale w sumie co jest złego w tym, że firma się reklamuje każdymi możliwymi sposobami?
oj antek ale ty naiwny… co w tym złego że firma zatrudnia trolli? smiac sie czy płakać