Doręczanie poczty kojarzy się niezmiennie z listonoszem. Tymczasem praca listonosza jest coraz częściej zastępowana. Dla młodego pokolenia poczta to już nie pan lub pani z dużą torbą na rowerze, ale e-mail i SMS. Jakie innowacyjne usługi wprowadzi Poczta Polska, by dotrzymać kroku konkurencji?
– Poczta Polska kilka miesięcy temu przyjęła swoją strategię do 2015 roku. W tej strategii definiujemy najważniejsze obszary, w których chcielibyśmy się rozwijać i w których widzimy możliwość zarobienia dodatkowych pieniędzy, bo wiemy dobrze, że tradycyjny rynek pocztowy będzie się kurczył. Jest poddany presji ze strony nowoczesnych, rozwijających się kanałów komunikacji i wszyscy operatorzy pocztowi muszą szukać nowych źródeł dochodu – mówi Zbigniew Baranowski, rzecznik prasowy Poczty Polskiej.
Dla poczty takimi naturalnymi obszarami wydają się z jednej strony usługi finansowe, z drugiej logistyka, ale też paczki, bo obserwujemy rozwój handlu internetowego, który napędza przychody operatorów pocztowych. Jednocześnie, wiemy też, że w związku z rozwojem nowoczesnych narzędzi komunikacji poczty muszą i są skazane również tym trendom się poddać, bo innego wyjścia nie ma.
Rozpoczęliśmy prace nad całym obszarem e-usług. Mówimy chociażby o poczcie hybrydowej, gdzie operator pocztowy otrzymuje dane w postaci cyfrowej, przetwarza je, drukuje, kopertuje i wysyła drogą tradycyjną do odbiorcy ostatecznego, czy o odwróconej hybrydzie, czy chociażby o e-kartkach, nad którymi również pracujemy. Jest to cały obszar e-usługowy.
Pierwsze jaskółki wykorzystania nowych rozwiązań: telefonii komórkowej, czy internetu już się pojawiają na Poczcie np. w nowej przesyłce biznesowej, którą na początku roku wprowadziliśmy do oferty. Klienci są powiadamiani mobilnie o tym, że danego dnia zostanie doręczona paczka. Rezygnujemy też z drugiego papierowego awizo właśnie na rzecz powiadomienia za pomocą SMS-a. Unowocześniamy przekazy pocztowe. Dzisiaj można już poprzez Internet nadać pieniądze na poczcie i ten przekaz jest doręczany drogą tradycyjną, w znany już nam sposób. Nad tym wszystkim Poczta pracuje, tak aby świadczyć usługi, aby być operatorem pocztowym dziś i w przyszłości – dodaje Zbigniew Baranowski.
źródło: Camido.pl
Kan
Jeśli kolejki przed pocztowymi okienkami są symbolami nowoczesnych technologii, to Poczta polska jest z pewnością w czołówce wykorzystania owych technologii.
Jakoś inni operatorzy niczym nie handlują i żyją a wy robicie z poczty rynek !
Aż mnie krew zalewa jak stoję w kolejce, a Pani w okienku zamiast obsługiwać to co chwile do każdego klienta: …a może gazetkę, a może wafelka, a może konto no ja Cię proszę zacznij pracować a nie handlować – tracisz mój czas !