Podsumowanie trzeciego kwartału:
Sprzedaż organiczna Grupy wzrosła o 3% r/r na co główny wpływ miał dział Networks w Ameryce Północnej. Zgłoszona sprzedaż wyniosła 68,0 (56,3) mld SEK, z czego firma Vonage wniosła 2,9 mld SEK od 21 lipca.
- Dochód brutto wzrósł do 28,1 (24,8) mld SEK napędzany wyższą sprzedażą głównie w dziale Networks oraz konsolidacją Vonage.
- Marża brutto wyniosła 41,4% (44,0%), na co wpływ miały niższe przychody z praw własności intelektualnej, w wysokości -1,1 mld SEK r/r, koszty łańcucha dostaw i większy udział usług w wyniku ekspansji w Networks.
- EBIT wyniósł 7,6 (9,3) mld SEK z marżą EBIT 11,2% (16,5%). Główny wpływ to zwiększone inwestycje w technologie, koszty sprzedaży w segmencie Enterprise (głównie z konsolidacji Vonage) oraz jednorazowe koszty w wysokości -0,5 mld SEK.
- EBIT wyniósł 7,1 (8,8) mld SEK przy marży EBIT 10,5% (15,7%).
- Podpisane zostały kontrakty o kluczowym znaczeniu i o jeszcze większym zasięgu geograficznym. Podpisane kontrakty będą wciąż zwiększać sprzedaż w IV kwartale i oczekuje się, że przyczynią się do znacznych wolumenów w 2023 roku.
- Dochód netto wyniósł 5,4 (5,8) mld SEK.
- Wolne środki pieniężne przed fuzjami i przejęciami wyniosły 2.5 (13.0) mld SEK. Środki pieniężne były niższe głównie ze względu na nagromadzenie kapitału obrotowego. Środki pieniężne netto na dzień 30 września 2022 r. wyniosły 13,4 mld SEK, w porównaniu z 70,3 mld SEK 30 czerwca 2022 r.
- Transakcja Vonage została zakończona 21 lipca. EBIT firmy Vonage był dodatni, z wyłączeniem jednorazowej ceny nabycia i rachunkowości nabycia.
Pełny raport: Raport finansowy trzeci kwartał 2022 rok
Zostaw komentarz