Klienci, korzystający z dostępu do kont w innych bankach poprzez bankowość elektroniczną Banku Millennium, dla których przygotowana została oferta pożyczkowa, mają możliwość wnioskowania o produkty pożyczkowe jeszcze wygodniej. Bank potwierdzi ich dochód na postawie informacji z innych banków. To pierwsze w Polsce tego typu zastosowanie otwartej bankowości.

Bank Millennium jeszcze bardziej uprościł proces wnioskowania o produkty pożyczkowe, korzystając z otwartej bankowości i usługi dostępu do informacji o rachunku (AIS). Proces przebiega w pełni online i nie wymaga załączania dokumentów o dochodach ani logowania do innego banku. Bank potwierdza dochód klienta na podstawie informacji o rachunkach w innych bankach, na których przekazanie klient wcześniej wyraził zgodę. Dzięki temu również ci klienci, których wynagrodzenie nie wpływa na konto w Banku Millennium, mogą mieć dodatkową gotówkę w kilka chwil, bez zbędnych formalności.

 

– Od dawna widzimy potencjał, jaki drzemie w otwartej bankowości. Ze względu na pandemię, w minionym roku skupiliśmy się na agregacji rachunków oraz zdalnym potwierdzaniu tożsamości bądź dochodów. Jak jednak zapowiadaliśmy, idziemy o krok dalej i wykorzystujemy te możliwości do tworzenia kolejnych usług, dających klientom, poza wygodą i oszczędnością czasu, również inne korzyści. Tak jest w przypadku nowej oferty pożyczkowej. Już w ubiegłym roku udostępniliśmy klientom możliwość potwierdzania dochodu poprzez logowanie do innego banku, teraz nawet logowanie nie jest już potrzebne. Wystarczy, że klient wcześniej przyłączył konto z innego banku, w ramach naszej usługi Finanse 360°. Na tej podstawie jesteśmy w stanie zaproponować mu dostęp do dodatkowych środków, z minimalną ilością formalności. Wiedza, którą czerpiemy o kliencie, dzięki korzystaniu przez niego z tego typu rozwiązań, pozwala nam oferować jeszcze bardziej spersonalizowane usługi – mówi Cezary Liszkiewicz odpowiedzialny za rozwój otwartej bankowości w Banku Millennium.

 

Proces jest omnichannelowy, co oznacza, że klient może skorzystać z oferty w dowolnym kanale (systemie internetowym Millenet, aplikacji mobilnej Banku Millennium, w placówce lub podczas telefonicznej rozmowy z konsultantem) lub z wykorzystaniem kilku kanałów, np. rozpocząć proces w jednym a zakończyć w innym.

 

Nowa, uproszczona oferta pożyczkowa jest przeznaczona dla klientów, którzy:

  • przyłączyli konto z innego banku w ramach usługi Finanse 360°, w bankowości elektronicznej Banku Millennium,
  • mają przygotowaną ofertę pożyczkową na bazie historii współpracy z bankiem
  • otrzymują wynagrodzenie na zagregowane konta w innych bankach.