Skonsolidowane przychody grupy LiveChat Software w I kwartale 2020/21 roku finansowego (czyli okresie kwiecień – czerwiec) wyniosły 41,6 mln zł, a zysk netto 20,8 mln zł. Oznacza to wzrost o odpowiednio 37,9 i 41,4 proc. w stosunku do wyników sprzed roku.

 

Już w marcu, bardzo sprawnie przekształciliśmy się w organizację opartą całkowicie o pracę zdalną. Choć w lipcu ponownie otworzyliśmy ponownie nasze biuro, to pozostajemy firmą w której można pracować z każdego miejsca na świecie. Wymaga to świetnej organizacji, ale nam wychodzi to bardzo dobrze. Co więcej, pandemia nie zaszkodziła naszemu biznesowi, bo komunikacja online z klientami staje się coraz ważniejsza dla firm z całego świata” – powiedział prezes Mariusz Ciepły.

 

Taką sytuację potwierdzają wyniki finansowe. Przychody wzrosły o blisko 38% (w ujęciu dolarowym o 31,3%), zysk operacyjny o ok. 42% a EBITDA o ponad 44%. Ewentualny wpływ ulgi podatkowej IP Box nie został ujęty w wynikach kwartalnych.

Pandemia miała negatywny wpływ na wiele firm, w tym również klientów LiveChat, którzy wywodzą się praktycznie ze wszystkich sektorów gospodarki. W efekcie w marcu i kwietniu wskaźnik odejść klientów (churn) produktu LiveChat znacząco wzrósł. Było to jednak skutecznie rekompensowane przez napływ nowych klientów, dodatkowo w maju i czerwcu churn był już znacząco niższy niż w dwóch poprzednich miesiącach. Dzięki temu w czerwcu spółka mogła poinformować o przekroczeniu liczby 30 tys. klientów LiveChat. Na koniec kwartału było ich już 30391.

Bardzo dynamicznie rozwija się kolejny produkt Spółki – ChatBot. Na koniec czerwca z tego rozwiązania korzystało już 1350 płacących klientów, a wygenerowane przychody wyniosły w I kwartale 1,25 mln zł – czyli o 250% więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku.

LiveChat Software nadal notuje bardzo wysokie marże operacyjne (86,2% marży brutto na sprzedaży, 61,7% marży operacyjnej i 50% marży netto). Sprawnie generuje też gotówkę, przepływy operacyjne netto w I kwartale roku finansowego wyniosły 24,3 mln zł. Dzieli się z nią akcjonariuszami: 18 sierpnia Walne Zgromadzenie zdecydowało o wypłacie rekordowej dywidendy. Wyniesie ona 2,48 zł na jedną akcję (ponieważ Spółka wcześniej wypłacała zaliczki na poczet dywidendy, do wypłaty pozostanie 1,28 zł na akcję).

 

LiveChat Software

LiveChat Software działa na rynku usług “customer service” i jest jednym z liderów globalnego rynku rozwiązań typu live chat. Jego produkt LiveChat wspiera firmy w zakresie obsługi klienta, wsparcia sprzedaży online i generacji leadów. Dzięki niemu partnerzy LiveChat mogą pozostać w kontakcie ze swoimi klientami w każdym miejscu i czasie. Inne produkty Spółki to ChatBot i HelpDesk oraz KnowledgeBase.

LiveChat Software zatrudnia ponad 170 specjalistów w swojej siedzibie we Wrocławiu. Od ponad sześciu lat jest też spółką notowaną na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.

Z rozwiązania LiveChat korzysta ponad 30 tysięcy firm z ok. 150 krajów, a z produktu ChatBot ponad 1000 klientów z więcej niż 30 krajów.