Na dzisiejszej konferencji prasowej Huawei Consumer Business Group  – dział Huawei odpowiedzialny za sprzedaż smartfonów, akcesoriów i komputerów – zaprezentował wyniki sprzedażowe za 2018 rok.  Wynika z nich, że Huawei w Polsce idzie jak burza, z roku na rok zwiększając sprzedaż smartfonów zarówno pod względem ilościowym jak i wartościowym. Marka konsekwentnie pnie się w górę także w segmencie premium.

 

W 2018 roku udział Huawei w rynku smartfonów wzrósł z 21.8 do 29.5% (ilościowo) oraz z 19.4 do 27% (wartościowo). W sumie – w porównaniu z rokiem 2017 – sprzedano o 35% więcej smartfonów. Marka konsekwentnie zwiększa też udział w segmencie premium (telefony w cenie powyżej 600 Euro), gdzie zwiększono udział z 4.2% do 16.5%. Jest to oczywiście zasługą modeli z serii P20 Pro i Mate 20, bardzo dobrze przyjętych na polskim rynku.

wyniki huawei polska2

wyniki huawei polska3

 

wyniki huawei polska6

 

W segmencie telefonów ze średniej półki udział Huawei wzróśł z 30.9% do 41.6% (ilościowo) i 30.3% do 41.5% (wartościowo). Firma zwraca też uwagę na bardzo dobre przyjęcie nowego P Smart 2019, który sprzedaje się o 131% lepiej niż poprzedni model z 2018 roku.

wyniki huawei polska5