Największa europejska aplikacja taxi świętuje nowy rekord liczby przejazdów, kierowców i pasażerów korzystających z aplikacji w 2018 roku. W ciągu roku, 100.000 kierowców mytaxi zrealizowało 40 milionów przejazdów w 9 krajach Europy. Wśród 12 nowych miast mytaxi w ubiegłym roku, aż 4 są polskie, co przyczyniło się do 50% wzrostu liczby kursów w Polsce. Spółka planuje stworzyć 450 dodatkowych miejsc pracy, w dużej mierze dla programistów i deweloperów, by zrealizować ambitne plany na ten rok.

 

Międzynarodowa dostępność mytaxi wpłynęła również na czterokrotne powiększenie liczby przejazdów realizowanych poza granicami kraju. Firma sięgnęła również po kolejną, dynamicznie rozwijającą się gałąź rynku transportowego, jaką są e-hulajnogi na minuty, które pilotażowo zostały udostępnione pod marką Hive w Lizbonie.

 

mytaxi globalnie

 

 – Ubiegły rok był przełomowy dla mytaxi. 75% wzrost przychodu na wszystkich rynkach, na których operujemy, czyni nas najszybciej rozwijającą się firmą taxi w Europie –przyznaje Eckart Diepenhorst, CEO mytaxiPozytywne wyniki widzimy nie tylko w wewnętrznych statystykach, ale również w ocenie aplikacji w App Store, która w 2018 roku wzrosła z 4,1 do 4,8. Ma to niewątpliwie związek z przebudową aplikacji, której dokonaliśmy pod koniec ubiegłego roku, dzięki której pasażer może zamówić taksówkę według preferencji. Kilka miesięcy po aktualizacji, zauważyliśmy, że znacznie wzrosła liczba zamówień taksówek klasy Plus i XL. W 2019 roku będziemy kontynuować rozwój produktu oraz dostępności w Europie i intensywnie powiększać liczbę pasażerów indywidualnych oraz biznesowych. Dlatego nasz zespół, który obecnie liczy ponad 600 pracowników w Europie, powiększy się prawie dwukrotnie.

 

 

22 mln kilometrów taksówką w Polsce

mytaxi dane polskie

 

Polski oddział mytaxi odnotował 50% wzrost liczby kursów w 2018 roku i 55% wzrost liczby użytkowników (w porównaniu do 2017 r.).

 

– mytaxi jest obecnie pierwszym wyborem dla pasażerów i licencjonowanych kierowców taxi w siedmiu największych miastach w Polsce– mówi Krzysztof Urban, dyrektor zarządzający mytaxi w Polsce– W ubiegłym roku o 160% zwiększyliśmyliczbę kursów realizowanych przez klientów biznesowych. Sukcesem okazało się również wprowadzenie atrakcyjnych cen gwarantowanych na wybranych trasach, dzięki czemu liczba zamówień na nich wzrosła ponad 4-krotnie. To dowód na to, że pasażerowie znając opłatę z góry, chętnie decydują się na kurs taksówką.

 

Aplikacja dostępna jest już w 7 polskich aglomeracjach, dzięki ubiegłorocznemu startowi w Aglomeracji Śląskiej, Poznaniu, Łodzi i Wrocławiu. Liczba polskich kierowców taxi, którzy w 2019 roku dołączyli do mytaxi, przekroczyła tysiąc.

 

– W 2019 roku skupimy się na utrzymaniu pozycji lidera, osiągając czas dojazdu nie dłuższy niż 5 minut w każdym z miast – dodaje Krzysztof Urban– Nadal będziemy pracować nad konkurencyjnością naszej usługi, nie tylko na poziomie jakościowym, ale także cenowym. Naszym celem jest zaoferowanie rozwiązań, dzięki którym taksówka będzie dostępna cenowo dla każdego – jak ma to miejsce w Warszawie dzięki usłudze mytaxi match. Drugim celem jest zapewnienie naszym Kierowcom jak największej liczby zleceń i minimalnych czasów przestoju.

 

Łącznie, wszyscy polscy pasażerowie i kierowcy mytaxi przejechali ponad 22 mln kilometrów, co jest porównywalne z okrążeniem Ziemi 550 razy. Pasażer o największej liczbie kursów mytaxi, wykonywał średnio 3 kursy dziennie przez cały rok, co łącznie daje około 21 dni w taksówce (przy założeniu 25 min – średni czas przejazdu taxi). Najbardziej intensywnymi dniami dla Kierowców mytaxi, pod względem liczby zamówień, były: 14 grudnia– dzień firmowych imprez gwiazdkowych i Sylwester. W tych dniach mytaxi było zamawiane co 2 sekundy. Najpopularniejsze miejsca docelowe w stolicy to Dworzec Centralny, Arkadia i „Mordor” na Domaniewskiej. Pasażerowie przyznali kierowcom łącznie ponad 3 mln PLN napiwków przez aplikację. Usługa współdzielenia taksówki mytaxi match, w 2018 roku połączyła aż 15 tysięcypasażerów jadących w podobnym kierunku.