Orange Polska w pierwszym kwartale 2018 roku stracił netto 45 tys. klientów usług telefonii komórkowej i na koniec marca świadczył usługi dla 14,368 mln klientów. W okresie styczeń-marzec grupie przybyło 21 tys. klientów usług abonamentowych. W ciągu roku niemal o połowę wzrosła liczba indywidualnych klientów korzystających z usług konwergentnych, aż dwie trzecie z nich ma pakiet Orange Love. Podwoiła się też liczba użytkowników światłowodów – poinformował Orange publikując wyniki finansowe za 1 kwartał 2018 roku.

Przychody z usług konwergentnych w coraz większym stopniu równoważą mniejsze wpływy z usług sprzedawanych pojedynczo. Zysk EBITDA ustabilizował się. Firma ogranicza koszty i zwiększa efektywność. To efekty realizacji strategii Orange.one nastawionej na budowanie wartości.

 Blisko 1,4 mln klientów indywidualnych i biznesowych korzysta już z naszych usług konwergentnych. Oferta Orange Love, którą wprowadziliśmy przed rokiem, okazała się dużym sukcesem. Szybko rośnie liczba klientów internetu światłowodowego, ponad ćwierć miliona Polaków korzysta z Orange Światłowodu. Pod względem przyłączeń był to jeden z najlepszych kwartałów w historii. Jednocześnie nie zapominamy o  tych, którzy wolą kupić tylko usługi mobilne. Tworzymy dla nich atrakcyjne oferty, w których wprowadziliśmy internet bez limitu danych. Wszystko to buduje wartość dla firmy i podstawy przyszłego wzrostu. Cyfryzacja i poprawa efektywności naszych działań również przyczyniają się do tego, że w perspektywie rocznej nasza EBITDA się stabilizuje  – powiedział Jean-François Fallacher, prezes Orange Polska.

Wideo z komentarzem Jean-François Fallacher

Najważniejsze dane finansowe – stabilna EBITDA i wzrost przychodów z konwergencji

Począwszy od 2018 roku Orange Polska raportuje dane finansowe według nowego standardu rachunkowości – MSSF 15. To oznacza, że nie będą one porównywalne z danymi za minione kwartały. Jednak na potrzeby odniesienia się do wcześniejszych wyników, posługujemy się w tej informacji danymi liczonymi według dotychczasowego standardu rachunkowości, MSR 18.

  • Wyniki finansowe są zgodne z oczekiwaniami. W pierwszym kwartale Orange Polska wypracował 746 mln zł EBITDA. To wynik zbliżony do pierwszego kwartału ubiegłego roku i jedna czwarta całorocznego celu na poziomie 3 mld zł, który firma podtrzymuje.
  • Znacznie wzrosły przychody z usług konwergentnych, o 38% rok do roku. W coraz większym stopniu równoważą one spadek przychodów z samodzielnych usług komórkowych i stacjonarnego dostępu szerokopasmowego. W sumie przychody były niższe o 1,8 proc. niż przed rokiem.
  • Nakłady inwestycyjne wyniosły 388 mln zł i były przeznaczone głównie na rozbudowę sieci światłowodowej oraz na sieć mobilną.
  • Pośrednie koszty działalności były o 5 proc. mniejsze niż rok wcześniej. To kolejny kwartał redukcji tych kosztów.

Wideo z komentarzem Macieja Nowohońskiego.

Dobre wyniki komercyjne w usługach konwergentnych, światłowodowych i TV

  • Przybyło 55 tys. indywidualnych klientów usług konwergentnych. Łącznie jest ich blisko 1,1 mln. To 48 proc. więcej niż przed rokiem.
  • Na koniec marca z Orange Światłowodu korzystało 248 tys. klientów czyli 34 tys. więcej niż w poprzednim kwartale i o 112% więcej niż rok wcześniej.
  • W ciągu roku Orange TV przybyło 100 tys. nowych klientów. To rezultat poszerzenia oferty o nowe, atrakcyjne treści dostępne również w jakości 4K (Netflix, Eleven Sports, Discovery). Łącznie z Orange TV korzysta już 875 tys. klientów.

Poniżej prezentujemy dane operacyjne Orange Polska w pierwszym kwartale 2018 r. wraz z danymi historycznymi:

2017 2018
I kw. II kw. III kw. IV kw. I kw.
Liczba Klientów (tys.)
Telefonia komórkowa (karty SIM)   15272 14 555 14 358 14 424 14 368
zmiana -527 -717 -197 66 -56
post-paid 9452 9573 9 662 9 726 9 747
zmiana 190 121 89 64 21
pre-paid 5820 4983 4 696 4 698 4 621
zmiana -717 -837 -287 2 -77
Internet mobilny   1364 1334 1 287 1 231 1 164
zmiana -13 -30 -47 -56 -67
Stacjonarne usługi głosowe   3859 3809 3 744 3 684 3 613
zmiana -73 -50 -65 -60 -71
Dostęp szerokopasmowy   2269 2323 2 377 2 438 2 477
zmiana 63 54 54 61 39
ADSL   1451 1407 1 367 1 324 1 278
zmiana -52 -44 -40 -43 -46
Światłowód   117 145 176 214 248
zmiana 29 28 31 38 34
Stacjonarny dostęp bezprzewodowy   260 328 377 433 475
zmiana 69 68 49 56 42
TV   775 792 814 848 875
zmiana 9 17 22 34 27
Klienci usług pakietowych   938 1084 1 195 1 306 1 376
zmiana 103 146 111 111 70
Kwartalne ARPO w zł/m-c
Usługi wyłącznie komórkowe   21,8 23,5 23,5 23 22
zmiana 1,7 0,0 -0,5 -1,1
post-paid bez M2M 32,8 32,9 30,9 30,3 29,2
zmiana 32,8 0,1 -2,0 -0,6 -1,1
pre-paid 9,3 11,3 13 12,6 11,9
zmiana 9,3 2,0 1,7 -0,4 -0,7
Usługi konwergentne
dla klientów indywidualnych 112,5 105 102,8 103,1 100,8
zmiana -7,5 -2,2 0,3 -2,3
Usługi stacjonarnego dostępu
szerokopasmowego 38,5 36,9 37,1 37,1 36,9
zmiana -1,6 0,2 0,0 -0,2
Usługi stacjonarnego dostępu
wąskopasmowego 58 57,3 58,8 56,6 56,6
zmiana -0,7 1,5 -2,2

źródło: Orange

Pełna treść raportu przedstawiającego szczegółowe wyniki finansowe i komercyjne poniżej:

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Pobierz [550.41 KB]

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Pobierz [484.82 KB]